Business Internaţional

Calvin Klein trece in proprietatea Philips - Van Heusen

19.12.2002, 00:00 68

Compania Philips - Van Heusen va achizitiona firma Calvin Klein pentru suma de peste 400 milioane dolari, decizie menita sa aduca in portofoliul lui Philips - Van Heusen mai multe haine de marca pe langa linia sa traditionala de camasi de ocazie.
Pentru a deveni proprietarul casei de moda new-yorkeze Calvin Klein, care are 34 ani de existenta presarata nu de putine ori cu initiative publcitare controversate, Philips - Van Heusen va plati 400 de milioane de dolari in lichiditati si aproximativ 30 de milioane de dolari in actiuni.
Contractul de cumparare prevede si garantii si stimulente pentru designer-ul Calvin Klein, pe baza vanzarilor viitoare ale marcii Calvin Klein, cumoscuta pentru promovarea blugilor stramti in era disco si moda minimalista de la sfarsitul anilor '90.
Firma Calvin Klein a fost scoasa la vanzare acum trei ani de zile de catre insusi Calvin Klein (60 ani) si partenerul acestuia Barry Schwartz. Tranzactia, care este asteptata sa fie finalizata in urmatoarele 60 de zile, va diminua intr-o mica masura cifra de afaceri a companiei Philips - Van Heusen, insa va aduce o contributie pozitiva pentru cifra de afaceri din 2004.
Conform prevederilor contractului, actualul design Calvin Klein si organizarea marketingului vor continua ca o unitate operationala separata si distincta. In aceasta achizitie nu sunt incluse marcile Clavin Klein pentru blugi si lenjerie, care sunt controlate de catre Warnaco Group Inc.
Clein va pastra un interes financiar semnificativ in noua entitate si va fi implicat in problemele de strategie, inclusiv in ceea ce priveste oportunitatile de crestere, caracteristicile designului pe ansamblu, pozitionarea marcii si strategia de marketing.
Reprezentantii Philips - Van Heusen au declarat ca in urmatorii doi ani compania va lansa o colectie noua de hiane sport pentru femei si barbati. De asemeni compania va mari cheltuielile de marketing peste nivelul de 250 milioane dolari, suma cheltuita anual pentru marca Calvin Klein de catre compania si detinatorii licentelor.
Calvin Klein Inc. a fost fondata in 1968 de catre Klein, la acea data proaspat absolvent al Institutului de Moda si Tehnologie din Manhattan si prietenul acestuia din copilarie Schwartz, care a finantat afacerea cu 10.000$.
La inceputul anilor '70, Calvin Klein a creat frenezia designer-ului de blugi, marcandu-si propriul nume pe buzunarul de la spate. Blugii au fost promovati printr-o campanie publicitara celebra cu o reclama in care aparea Brooke Shields care spunea ca "nimic nu intervine intre mine si blugii mei Calvin".
"El este unul din primii, daca nu chiar primul creator de moda care a folosit marketingul la modul inteligent", este de parere Kal Ruttenstein, vice-presedinte al directiei moda din cadrul celebrului magazin new-yorkez Bloomingdale's.
"El a dezvoltat un stil senin, complet american, simplu, sic si elegant de care se indeparteaza foarte rar. Klein este probabil unul din primii trei cei mai importanti designeri americani din industria modei", a adaugat Ruttenstein.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO