Business Internaţional

Carrefour se va extinde in Rusia

29.01.2007, 19:27 18

Carrefour, cel de-al doilea mare retailer pe plan mondial, are de gand sa intre pe piata din Rusia pana la sfarsitul acestui an, concurand astfel cu celelalte companii care se lupta pentru o pozitie in cadrul noilor piete in plina dezvoltare, scrie Financial Times.
CEO-ul Jose Luis Duran a declarat in cadrul unui interviu pentru cotidianul francez Le Figaro ca retailerul intentioneaza sa deschida cel putin 100 de hipermarketuri noi in 2007. Comentariile facute in Le Figaro coincid cu vizita lui Duran in India, unde s-a intalnit cu potentialii parteneri si a discutat planurile de investitii cu autoritatile.
Grupul ar putea deschide in Rusia intre cinci si zece hipermarketuri pe an, incercand astfel sa se apropie si de China. Miscarile Carrefour vor fi urmarite indeaproape de rivalii sai Wal-Mart, Tesco si Metro. Toate cele patru lanturi globale se lupta pentru a intra pe pietele din China, India si Rusia, incercand astfel sa se extinda catre toate centrele de putere ale lumii.
Se presupune ca retailerul francez s-ar fi intalnit cu operatorul italian Didier Fleury pentru a conduce expansiunea catre Rusia. Probabil Carrefour se va axa mai mult pe orasele in plina dezvoltare din Rusia decat pe Moscova sau St. Petersburg. Odata cu aparitia unei clase mijlocii prospere, multe orase mijlocii din Rusia devin din ce in ce mai influente. Carrefour a precizat de curand ca se afla in tratative de asociere cu Wadia Group din India. Dar Duran a adaugat ca, in ciuda acestor initiative, principala preocupare a grupului este sa se concentreze asupra pietei interne, unde se confrunta cu o competitie acerba.
Mai devreme luna aceasta, Carrefour a raportat vanzari trimestriale de 23,527 miliarde de euro, dezamagind analistii care se asteptau la 23,9-24,2 miliarde de euro.
Dar CEO-ul a descris aceasta situatie ca pe o "criza temporara", adaugand ca anul 2006 a fost unul satisfacator si ca nu crede ca exista motive pentru a schimba strategia existenta. "Atat strategia noastra, cat si preturile sunt eficiente", a spus el, adaugand ca retailerul a inregistrat o cota de piata mai mare cu 0,6% ajungand la 14% in 2006, dupa cinci ani de declin.
Mergand inainte, Duran a precizat ca grupul isi va indrepta atentia asupra produselor non-alimentare cum sunt decoratiunile interioare sau telefonia mobila si va renunta la vanzarea CD-urilor sau a DVD-urilor care nu aduc profit foarte mare.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO