Business Internaţional

Casmirul scotian ataca piata textilelor de lux din China

22.04.2005, 21:05 137

In timp ce majoritatea producatorilor de textile din Europa si Statele Unite ale Americii se lupta sa reziste valului de importuri de produse chinezesti, industria scotiana producatoare de casmir se reorienteaza asupra consumatorilor chinezi, relateaza CNN.

Peter Scott, compania producatoare de lenjerie intima si echipamente pentru jucatorii de golf, se lanseaza pe piata bunurilor de lux din China. Compania scotiana cu o vechime de 127 de ani in industria tricotajelor va incheia un contract de licenta cu o firma din Shanghai. Prin acest acord compania din Shanghai va avea dreptul sa produca si sa comercializeze tricotaje sub marca Peter Scott in China. Prin aceasta masura ei spera sa-si creasca valoarea exporturilor, afectata momentan de ridicarea cotelor la export de catre Organizatia Mondiala a Comertului.

"Este o altfel de metoda de a combate acesta explozie a exporturilor de textile din China, dar speram sa fie una profitabila", a declarat directorul Peter Scott, Nick Bannerman.

El estimeaza ca pana in 2010 compania scotiana ar putea castiga 935.000 de dolari (729.000 de euro) din acordarea de licente de productie si vanzare.

Firma scotiana de tricotaje a incheiat anul trecut un contract cu compania Shanghai Spring Bamboo Enterprise Development Company Limited, prin care aceasta din urma are dreptul sa realizeze produse tricotate si sa le vanda sub marca Peter Scott in sute de magazine din China.

"Si daca acestia vor reusi sa transforme aceasta afacere intr-una de succes, vom deveni un brand important pe piata asiatica a produselor de lux fara sa cheltuim nimic, asta e partea cea mai frumoasa", a declarat Nick Bannerman.

Fabricile scotiene de produse din casmir functioneaza inca din secolul al XIX-lea si produsele lor se regasesc in creatiile de moda si la jucatorii de golf din lumea intreaga. Dar reprezentantii industriei sunt de parere ca nu se pot baza numai pe realizarile din trecut.

China detine deja o cota de 20% pe piata mondiala a textilelor, estimata la 400 de miliarde de dolari (312 miliarde de euro), iar importurile SUA de produse din China au sporit cu 40 de procente datorita ridicarii restrictiilor comerciale de catre OMC.

Va fi dificil pentru fabricile scotiene sa concureze cu cele chinezesti pe piata produselor din casmir din punct de vedere al costurilor, deoarece China are o forta de munca mai ieftina dar si controlul asupra pretului fibrei de casmir. Graeme Sands, reprezentantul grupului Scottish Casmere Club, a declarat ca ceea ce ii diferentiaza pe producatorii europeni de cei asiatici este calitatea.

"Chanel isi fabrica produsele din casmir in Scotia, ca si Hermes si Louis Vuitton, majoritatea designerilor recunoscuti la nivel mondial isi desfasoara macar o parte din activitatea de tricotaj", a adaugat el. "Ei vin la noi pentru calitate."

Dar toate aceste lucruri s-ar putea schimba daca firmele chinezesti isi vor imbunatati calitatea produselor. Si daca fac asta, producatorii din China vor inregistra cresteri ale profiturilor si ale cotei de piata. "Intreaga lor mentalitate este de a vinde mult si ieftin, de aceea noi suntem multumiti, pentru ca nu vindem nici mult, dar nici ieftin", a declarat Sands.

Sands, care reprezinta un grup cu peste 2.700 de angajati ai companiei, a declarat ca desi unii consumatori americani au fost atrasi de preturile mici ale producatorilor chinezi, ei se bazeaza in continuare pe loialitatea clientilor europeni.

Clubul organizeaza in toata lumea parade de moda si prezentari legate de traditia si calitatea produselor "made in Scotland".

Toate aceste evenimente de promovare a industriei textile scotiene la nivel mondial sunt finantate de membrii Scottish Casmere Club, guvernul scotian si Uniunea Europeana.

Pana si cele mai mici companii producatoare de articole din casmir aloca o parte din ce in ce mai mare a bugetului, pentru promovarea la nivel international. De exemplu, Alex Begg, o companie mica producatoare de articole din casmir originara din Scotia, si-a triplat bugetul alocat cheltuielilor de marketing in ultimii doi ani. lavinia.marin@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO