Business Internaţional

Cea mai veche problemă a companiilor aeriene, care se agravează cu trecerea timpului

Cea mai veche problemă a companiilor aeriene, care se...

Autor: Ştefan Stan

26.04.2014, 11:44 1661

Operaţiunea de îmbarcare a pasagerilor în avioane este una dintre problemele cu care se confruntă constant companiile aeriene, scrie Businessweek.

Politica de îmbarcare a pasagerilor variază de la companie la companie şi nu există un standard acceptat, ci mai degrabă totul se face la faţa locului. Pasagerii trebuie să aştepte la poartă să se îmbarce, după care mai trebuie să aştepte încă o dată până ajung la locurile lor, când se urcă în avion.

Un stidiu efectuat de compania Boeing arată că îmbarcarea la bordul unui avion era cu 50% mai lentă în 1998 decât în 1970.

Modalităţile de îmbarcare a pasagerilor în avioane sunt numeroase, însă companiile aeriene aleg în mare parte cea mai lentă metodă: din spate în faţă. Metoda este atât de ineficientă încât studiile au arătat că o aşezare aleatorie este mai rapidă. Unul dintre motivele pentru care problema persistă este că liniile aeriene nu au nici un interes să o rezolve, atâta vreme cât rămâne profitabilă. Pentru clienţi poate că este un stres în plus şi un coşmar să se îmbarce în avion şi să aştepte la două cozi, însă pentru companii este un mijloc suplimentar de venit. 

Compania United foloseşte o metodă numită “din afară-înăuntru”, prin care oamenii cu locuri la ferestre vor fi aşezaţi mai rapid decât cei de pe margine. Această metodă este cunoscută drept Steffen Method, inspirată dintr-un studio din 2008, condus de astrofizicianul Jason Steffen. Acesta a oferit o abordare matematică pentru a eficientiza îmbarcarea. Un producător de emisiuni TV a realizat un segment  video cu studiul lui Steffen, însă în ciuda mediatizării, niciuna dintre marile companii aeriene nu i-a cerut ajutorul pentru eficientizarea modalităţii de îmbarcare.  

Liniile aeriene Southwest din Statele Unite au lansat “privilegii de îmbarcare”, contra sumei de 40 de dolari. Clienţii companiei aeriene sunt atât de stresaţi de procesul de îmbarcare încât au preferat să plătească 40 de dolari companiei pentru a aştepta în avion şi nu afară.

Un alt “privilegiu” pe care îl oferă unele companii aeriene este un card, care asigură o îmbarcare mai rapidă.

Prin taxarea pasagerilor pentru bagaje suplimentare, companiile aeriene încurajează clienţii să aducă cât mai multe bagaje cu ei în cabină, ceea ce încetineşte procesul de îmbarcare.

Totuşi, unele companii încearcă să schimbe politica de îmbarcare. American Airlines a oferit anul trecut privilegii pasagerilor care nu au bagaje de mână, aceştia fiind prioritari la îmbarcare.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Urmează ZF Bankers Summit'24
Cele mai citite ştiri