Business Internaţional

CNN, Huffington Post şi The Guardian şi-au amintit de România lui Dracula cu ocazia Halloween-ului

 CNN, Huffington Post şi The Guardian şi-au amintit de România lui Dracula cu ocazia Halloween-ului

Autor: Andreea Neferu

31.10.2010, 23:55 39

Deşi asocierea Castelului Bran cu Dracula şi cu Vlad Ţepeş afost în mod eronat promovată la nivel mondial, adevărata reşedinţăa domnitorului român şi în acelaşi timp a unuia dintre cei maicelebri vampiri ai tuturor timpurilor, Castelul Poienari, atrage unnumăr mult mai mic de turişti, susţin reporterii reţelei americanede televiziune CNN în ediţia online.

Americanii de la CNN nu sunt singurii care şi-au adus aminte deRomânia, într-o perioadă în care tot Occidentul a fost cuprins defebra Halloween-ului. Publicaţia online The Huffington Postrecomandă Sighi­şoara ca destinaţie turistică în perioadaHalloween-ului, în timp ce cotidianul britanic The Guardian atrageatenţia asupra faptului că România nu ştie să vândă brandul Draculaşi nu îl include în campaniile turistice naţionale. Într-adevăr,România nu are o strategie pe plan internaţional de promovare aacestui brand, care este poate cel mai cunoscut brand românesc peplan mondial, în condiţiile în care nu organizează un festival cuspecific, aşa cum se întâmpla în Germania, cu Oktoberfest, sau înSpania, la Pamplona.

Materialul jurnaliştilor de la CNN surprinde extrem de bine lipsade preocupare pentru susţinerea brandurilor turistice româneşti."Ruinele Castelului Poienari se regăsesc pe un vârf de munte, înmijlocul unei panorame aparent fără sfârşit, aproape de cheiadânci, stânci de culoarea cărbunelui şi izvoare de munte", astfeldebutează materialul celor de la CNN, care adaugă însă că Poienarinu este principala atracţie turistică din zonă şi că principalulinconvenient este greutatea cu care se ajunge la acest castel.Fosta locuinţă a lui Vlad Ţepeş nu atrage nici pe departe la fel demulţi turişti precum Castelul Bran, deşi există puţine dovezi cădomnitorul şi-ar fi petrecut timpul în această din urmălocaţie.

"Transportul public (către Poienari - n.red.) nu este frecvent şicel mai mare oraş turistic din regiune, Braşov, se află la câtevaore distanţă. Femeia la care am stat a găsit o cu­noştinţă carene-a dus până la Poienari cu 40 de euro de persoană, noi fiindtrei", explică reporterii CNN. În căutarea lui Dracula, celebrulpersonaj creat de Bram Stoker în urmă cu peste un secol, reporteriiCNN descoperă că Vlad Ţepeş, domnitorul român după a cărui imaginea fost creionat personajul romanului Dracula, este un erou la nivelnaţional, şi nicidecum un infam. "El a fost liderul nostru. Numerită o astfel de reputaţie", susţine unul dintre ghizii celortrei jurnalişti.
Drumul până la castel este extrem de prost, astfel că nu de puţineori trebuie să mergi pe contrasens pentru a evita gropile. Deasemenea, pe drum jurnaliştii au întâlnit căruţe şi vaci, imaginetipică promovată şi de englezii de la Top Gear.
"Intrarea castelului este păzită de o singură persoană care nuvorbeşte aproape deloc engleză. Taxa de intrare este de 5 lei",notează reporterii CNN, adăugând că "în pofida asocierii cu Vlad,castelul este orice numai vizitat de turişti nu; am mai întâlnitdoar două persoane în frumoasa zi de toamnă în care am vizitatlocul".
Pe de altă parte, Castelul Bran, numit şi castelul lui Dracula,deşi nu are prea multe legături cu domnitorul Vlad Ţepeş,beneficiază de pe urma mitului dezvoltat de scriitorul BramStoker.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO