Business Internaţional

Cum a folosit Walmart inteligenţă artificială pentru a trece de la 700.000 la 60 de milioane de produse listate online

Cum a folosit Walmart inteligenţă artificială pentru a...

Autor: Alex Ciutacu

29.10.2017, 17:00 1434

Walmart.com este mult mai mare decât multă lume ar crede. Site-ul prezintă la vânzare o listă de 60 de milioane de produse, spune Jeremy King, CTO Walmart in Summitul VB din Berkeley, California, anunţă VentureBeat.

Aceasta este o realizare în condiţiile în care compania a plecat de la o listă de 700.000 de produse , în 2011, când Jeremy King s-a alăturat echipei, iar rezultatul actual nu include produsele listate de Jet.com, site-ul de e-commerce pe care Walmart l-a achiziţionat anul trecut.

Compania a înregistrat o creştere a profitului de la an la an de 67% în ultimul trimestru. Specialiştii spun că această creştere a fost impulsionată de achiziţia platformei Jet, deşi compania spune că majoritatea a fost creştere organică.

Secretul din spatele expansiunii catalogului de produse este inteligenţa artificială, spune King. Compania fondată în Arkansas foloseşte algoritmi de machine learning pentru task-uri precum organizarea inventarului, sistem de preţuri şi pentru rezolvarea problemelor.

„Determină dacă un preţul pe care îl cere un furnizor este, conform pieţei, corect sau nu”, spune King pentru a da un exemplu.

Vânzările unui produs de obicei popular se pot prăbuşi sau pot atinge culmi  înalte, şi algoritmul poate identifica rapid anomalia şi să identifice cauza. Schimbarea de preţ poate fi cauzată de o eroare de personal spre exemplu.

El spune că dimensiunea masivă a Walmart – 10.000 de magazine şi 2,6 milioane de magazine afiliate – are în spate o cantitate masivă de date de înaltă calitate.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO