Business Internaţional

David Beckham, cea mai buna afacere pentru Real Madrid

06.10.2004, 00:00 26



De la venirea lui starului englez David Beckham la Real Madrid, incasarile gruparii spaniole au crescut cu circa 312 milioane de euro, informeaza Daily Mirror.



Transferul lui David Beckham de la Manchester United anul trecut, pentru suma de 35 de milioane de euro, a fost catalogat de unii jurnalisti spanioli ca fiind cel mai important eveniment care a avut loc in Spania in ultimii zece ani si o incununare pentru politica de transferuri a presedintelui Florentino Perez. De la venirea sa ca presedinte la Real Madrid, Florentino Perez a cheltuit mai mult de 255 de milioane de euro pentru a aduce in curtea clubului spaniol staruri precum Louis Figo, Zinedine Zidane sau Ronaldo. Insa, transferul lui Beckham a fost de departe cea mai profitabila afacere precum si o puternica lovitura de imagine.



Veniturile clubului Real Madrid in 2002 au fost de 319 milioane de euro, iar la sfarsitul acestui sezon se estimeaza ca vor ajunge la 630 de milioane de euro, gratie aportului lui David Beckham. Aproape jumatate din venit, circa 287 de milioane de euro, provine din marketing, iar 190 de milioane de euro sunt obtinuti in urma vanzarii biletelor si abonamentelor. Popularitatea de care starul englez se bucura in intreaga lume a adus clubului spaniol incasari importante din sponsorizari si din marketing. Beckham a devenit el insusi un brand, fiind adulat de catre sute de milioane de fani, mai ales in Asia. Real Madrid organizeaza in fiecare an un turneu in Asia, care aduce venituri substantiale.



La preluarea conducerii clubului madrilen, Florentino Perez avea ambitia sa faca din Real Madrid cel mai bogat club din lume. Acum, numele marcii Real Madrid este estimat la aproximativ 278 de milioane de euro, doar cu putin sub cei 288 de milioane ai lui Manchester United. Perez sustine ca potentialul lui Real Madrid este foarte ridicat si ca in scurt timp va deveni cea mai puternica marca din lumea fotbalului.



Capitanul nationalei Angliei este poate cel mai important instrument al politicii lui Perez de promovare a imaginii clubului. Declaratia presedintelui madrilen in acest sens este relevanta: "Mai bine vand stadionul Bernabeu decat sa il vand pe Beckham".



"Aducerea lui Beckham la Real Madrid a insemnat revolutionarea venitului prin intermediul marketingului. Transferul a coincis cu declinul pe plan sportiv al echipei, in vreme ce, in acelasi timp, s-a realizat o crestere semnificativa in ceea ce priveste aspectul financiar al clubului", noteaza cotidianul spaniol El Pais.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO