Rusia a devenit în septembrie cea mai mare piaţă europeană de internet, depăşind Germania, cu aproximativ 60 de milioane de utilizatori. Însă comerţul electronic este încă într-un stadiu incipient de dezvoltare, dovadă fiind rata de penetrare a internetului de 43%.
"Dacă vom compara rata de penetrare a internetului în provinciile ruse cu cea a retail-ului online, vom vedea un dezechilibru semnificativ, iar principalul motiv este logistica", a spus Vardan Gasparyan, analist la PwC.
În condiţiile în care calea ferată este principalul mod de transport al mărfurilor, consumatorii trebuie să aştepte adesea o săptămână pentru a-şi primi comenzile, ceea ce face mai puţin atractive cumpărăturile online decât vizitarea mallurilor.
Retailerii ruşi pun adesea pe seama lipsei infrastructurii moderne faptul că nu se pot extinde în zonele de provincie, unde gradul redus de penetrare a retailului organizat subminează potenţialul de creştere rapidă.
Retailerii tradiţionali, precum lanţul de magazine X5, şi unităţile specializate pe electronice ale M.video au avantajul prezenţei fizice în provincie după dezvoltarea propriei infrastructuri logistice şi de depozite.
Însă retailerii care se axează strict pe online va trebui să investească în propria infrastructură. Gradul redus de utilizare a cardurilor de credit din Rusia şi neîncrederea generală în internet sunt, de asemenea, impedimente în dezvoltarea comerţului online.
Analiştii estimează că piaţa rusească a comerţului electronic va ajunge la 10 miliarde de dolari anul acesta, o creştere de 30% comparativ cu 2010.
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels