Business Internaţional

Deprecierea dolarului da cosmaruri sefilor de la BMW

26.03.2008, 14:22 9

Ultimul show-room BMW, deschis toama trecuta in M?nchen, Germania, a atras mai bine de un milion de vizitatori in doar sase luni de activitate, scrie BBC News. Totul, de la cladirea construita intr-o arhitectura futuristica, pana la canile in care se serveste cafeaua in restaurantul din cadrul show-room-ului, este orientat catre promovarea brandului BMW. Conducerea BMW a ales chiar noul show-room ca locatie pentru conferinta de presa pentru anuntarea rezultatelor anuale.
BMW, cel mai mare producator de automobile din lume pe segmentul premium, a inregistrat vanzari record in 2007, de 1,5 milioane de unitati. Pentru 2012, compania germana a anuntat ca vrea sa atinga un nivel al vanzarilor de 1,8 milioane de unitati, fiind convinsa de cresterea cererii pentru modele Mini si Rolls-Royce, marci la care nu va renunta.
Profitul companiei inainte de impozitare pe 2007 a atins nivelul de 3,9 miliarde de euro (6,1 miliarde de dolari), in scadere totusi fata de 2006 cu 6,1%.
Oficialii companiei au declarat ca in ciuda deprecierii dolarului si a cresterii preturilor la materiile prime, in special petrolul, BMW se asteapta ca veniturile companiei sa fie in crestere pe acest an.
Cu toate acestea viitorul BMW nu pare sa fie atat de sigur.
Grupul german incearca din rasputeri sa limiteze pierderile cauzate de deprecierea dolarului.
Directorul executiv al BMW, Norbert Reithofer, a declarat ca va suplimenta productia in cadrul uzinelor din Statele Unite, pentru reducerea costurilor de transport.
"Daca vobim despre viitor, ne gandim la o suplimentare a productiei in Statele Unite, de la 150.000 de unitati anual, nivelul actual al productiei, la un nivel de cel putin 240.00 de unitati anual. Prin suplimentarea productiei speram sa limitam expunerea grupul la deprecierea dolarului", a declarat Reithofer.
Pentru BMW, Statele Unite reprezinta cea mai mare piata de desfacere, compania germana detinand o uzina de asamblare in Spartanburg, South Carolina.
Patru din cinci masini BMW merg la export si automat veniturile sunt afectate de rata de schimb valutar. Oficialii BMW au declarat ca sunt constienti ca grupul opereaza in conditii economice extrem de dificile.
"In primele doua luni din 2008, cele mai mari provocari au venit de pe piata americana", a adaugat Reithofer. "Cu toate acestea, putem compensa scaderea vanzarilor de pe piata americana cu cresterea vanzarilor pe pietele emergente precum China. De asemnea inregistram cresteri si pe piata germana si cea din Marea Britanie. Suntem o companie internationala si nu suntem dependenti de o singura piata", a continuat Reithofer.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO