Business Internaţional

Din cauza recesiunii, industria hoteliera arata ca dupa atentatele din septembrie 2001

Din cauza recesiunii, industria hoteliera arata ca dupa atentatele din septembrie 2001

Declinul turismului a lovit din plin hotelurile din cele mai mari orase ale Europei.

24.05.2009, 15:56 66

Intercontinental Hotels, cel mai mare operator hotelier din lume dupa numarul de camere, a invitat aproximativ 20.000 de persoane in Londra, Shanghai, Paris si New York pentru salturi colective in patru paturi imense, scrie The Wall Street Journal.

Aceasta metoda de publicitate mai putin obisnuita arata cat de departe sunt dispusi sa mearga operatorii hotelieri pe fondul celei mai severe recesiuni din industrie din ultimii 20 de ani.
"Ce se intampla acum in Europa se poate compara cu ce s-a intamplat dupa 11 septembrie", a spus Mark Wynn-Smith, CEO al diviziei europene de consultanta pentru industria hoteliera a Jones Lang Lasalle. "Piata hoteliera va continua sa scada. Ne asteptam la o vara aspra."
Anul trecut, industria europeana a ospitalitatii s-a mentinut pe pozitii bune chiar daca operatorii hotelieri din SUA au inregistrat pierderi.
Multe dintre cele mai mari lanturi hoteliere din Europa au fost profitabile in 2008, in ciuda faptului ca veniturile au fost mai mici fata de 2007. Companiile din Europa au avertizat ca 2009 va fi un an si mai greu.
 
Rata de ocupare, in scadere
Schimbarile din sector au fost evidente in primul trimestru. Rata de ocupare a hotelurilor a scazut cu 8,9% in primele trei luni ale anului fata de aceeasi perioada a anului trecut, conform STR Global, companie de cercetare in domeniu. Cele mai mari scaderi au fost inregistrate in Europa de Est, de 19%, respectiv Europa de Sud, de 16%.
Declinul turismului a lovit din plin hotelurile din cele mai mari orase ale Europei. In Londra efectul s-a resimtit mai putin datorita deprecierii lirei sterline, efect care a atras turisti din zona euro.
Chiar si asa, venitul pe camera disponibila sau "revpar", unitate de masura standard in industria hoteliera, a scazut cu 23% in primul trimestru fata de perioada similara a anului trecut. Hotelurile din Madrid au inregistrat o scadere a "revpar" de 27%, cele din Paris de 19% iar cele din Roma de 17%.
 
Solutii creative pe timp de criza
Cum arata si actiunea publicitara a Intercontinental Hotels, companiile cauta solutii creative pentru a depasi criza economica.
Aceasta tactica a avut rolul de a atrage atentia asupra unei oferte speciale, daca platesti doua nopti de cazare la Intercontinental, primesti inca o noapte de cazare gratuit in perioada mai - iulie.
Pentru a face cunoscuta o alta oferta: mic dejun gratuit, un camion cu mancare cu insemnele Intercontinental Hotels a impartit trecatorilor gustarea de dimineata in zona centrala a capitalei londoneze.
Compania hoteliera spaniola, NH Hoteles, atrage clientii in Europa vara asta oferindu-le un week-end special, care include minibar gratuit si 50% discount la rezervarile facute in avans.
Accor, care detine brandurile Motel 6, Ibis si lantul hotelier de lux Sofitel, ofera discount clientilor care isi rezerva camera online in perioada 26 mai - 1 iunie.
Multe hoteluri au scazut preturile camerelor in timpul ultimei recesiuni, efect care a avut un impact major asupra veniturilor si profitabilitatii, pentru ca este nevoie de o perioada lunga de timp ca preturile sa creasca la nivelurile din perioada pre-recesiunii. Companiile atrag clientii prin discounturi, oferte speciale, servicii aditionale fara a fi nevoiti sa reduca tariful pe camera.
 
"Nu invatam niciodata din greseli"
Totusi tarifele medii au scazut cu 9,6% in trimestrul intai fata de aceeasi perioada a anului trecut, comform STR Global.
"Nu invatam niciodata din greseli", a spus Derek Gammage, sef pe serviciul de administrare al proprietatilor in cadrul grupului CB Richard Ellis. "Este mult mai avantajos sa oferi nopti gratuite de cazare si alte beneficii. Nu castigi nimic daca reduci preturile."
Chiar daca inca nu au fost dovezi clare ale unor prabusiri, "vulturii" au inceput deja sa dea tarcoale.
In martie, oficialii companiei Waldeck Capital, cu sediul in Londra, au declarat ca strang 500 mil. euro (677,7 mil. $) pentru un fond care cauta oportunitati in industria ospitaliera din SUA si Europa.
 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO