Business Internaţional

Directorul general al trustului News Corporation cere verificarea companiilor online, pe fondul scandalurilor datelor private

Directorul general al trustului News Corporation cere...

Autor: Mihai Draghici, Mediafax

11.05.2018, 12:52 60

Directorul general al trustului News Corporation a îndemnat guvernele statelor să creeze un "consiliu pentru monitorizarea algoritmilor web", un mecanism de verificare a companiilor online, în cel mai recent atac al grupului media deţinut de Rupert Murdoch asupra platformelor active pe Internet.

Robert Thomson, directorul general al News Corporation, a început joi prezentarea profiturilor trimestriale ale companiei prin lansarea de critici la adresa firmelor din zona Silicon Valley din cauza metodelor de colectare a datelor, a problemelor de transparenţă şi a posibilelor "abuzuri prin folosirea algoritmilor web", informează cotidianul britanic Financial Times.

"Ţinând cont de volumul de date personale colectate de Facebook, Google şi Amazon, este corect ca guvernele să analizeze posibilitatea formării unui consiliu pentru monitorizarea algoritmilor web, care, dacă va fi conceput în mod corespunzător, ar oferi transparenţa necesară persoanelor fizice, clienţilor şi concurenţilor preocupaţi de abuzurile prin folosirea algoritmilor web", a declarat Robert Thomson.

"Aceşti algoritmi sunt deja puternici, dar ar urma să devină mult mai eficienţi, iar potenţialul extrem de mare de a distorsiona ştirile şi nevoile clienţilor noştri trebuie înţeles şi monitorizat mai bine", a explicat Robert Thompson.

"Directorul News Corporation speră să profite de valul de sentimente negative faţă de companiile active pe Internet, amplificat după scrutinul prezidenţial desfăşurat în Statele Unite în 2016, precum şi de apetitul reapărut la Washington de schimbare a abordării faţă de «Marile companii din domeniul tehnologiei informaţionale», din cauza practicilor neconcurenţiale", observă Financial Times.

Robert Thomson s-a referit la planul anunţat recent de compania Facebook privind intrarea pe segmentul serviciilor matrimoniale, afirmând că acesta este un exemplu de "companii care exercită dominaţie la nivel orizontal şi folosesc această influenţă pentru dominaţie pe vertical".

Directorul News Corp a lăudat măsurile luate de Google pentru a pune capăt politicii "primul click în mod gratuit", prin care se permite accesarea site-urilor cu subscripţie prin serviciul de căutare, dar a explicat că este vorba "doar de primul pas în drumul spre normalitate".

"Noi şi alte companii media avem discuţii şi cu Facebook, situaţie care, desigur, arată preocupări pentru principii şi acurateţe. Contestarea practicilor acestor platforme digitale dominante este importantă pentru activităţile noastre de afaceri, dar este semnificativă şi pentru societăţile în care ne desfăşurăm activitatea", a subliniat Robert Thomson.

În urmă cu câteva luni, Rupert Murdoch, proprietarul News Corporation, a propus ca Facebook să achite trusturilor media "taxe pentru preluarea transmisiilor" similare cu cele plătite de firmele de televiziune prin cablu. Facebook depune eforturi pentru găsirea de noi modalităţi de a separa conţinutul difuzat de companii de presă prestigioase de cel răspândit prin site-uri care răspândesc zvonuri pentru a atrage vizualizări prin conţinut distorsionat.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO