Business Internaţional

Fiat mizeaza pe cresterea brandurilor Lancia si Alfa Romeo

10.03.2008, 14:24 14

Producatorul italian de automobile Lancia a inaugurat, dupa aproape patru ani, un nou model in cadrul Salonului Auto de la Geneva, si a anuntat o crestere de 50% a vanzarilor pana in 2010, intentionand sa comercializeze 300.000 de unitati, scrie BBC News.
Tot pana in 2010, Fiat, compania italiana care detine Lancia, spera ca noul model Lancia Delta sa reprezinte mai bine de un sfert din vanzarile totale ale companiei la nivel global. Peste jumatate din vanzarile Delta vor avea loc pe piata italiana, cu toate ca lansarea noului model coincide si cu revenirea companiei italiene pe piata britanica, dupa ce aceasta s-a retras in urma cu 14 ani din Marea Britanie.
De asemenea, compania italiana a mai anuntat ca intentioneaza sa-si largeasca reteaua de distributie, cu aproximativ 450 de noi show-room-uri in afara Italiei si cu inca 180 de noi locatii in Peninsula.
Lancia va utiliza reteaua de distributie in colaborare cu Alfa Romeo, companie auto detinuta de asemenea tot de catre grupul Fiat. Afla Romeo a anuntat dublarea vanzarilor pana in 2010, compania italiana intentionand sa comercializeze aproximativ 300.000 de unitati, mizand pe cresterea vanzarilor la modelul serie limitata Spider C8.
Anul trecut, Alfa Romeo a vandut 165.000 de unitati, majoritatea dintre acestea fiind comercializate pe piata europeana. Conform analistilor insa, rezultatele inregistrate de Alfa Romeo nu ii asigura companiei profitul necesar.
"Cea mai mare problema a Alfa Romeo ramane in continuare cifra mica de vanzari", este de parere Philippe Houchois, analist al JP Morgan.
"Acest lucru se intampla deoarece Alfa Romeo se considera companie de segment premium, insa nu reuseste sa fie la inaltime", a declarat Jonathan Pusket, analist al JD Power.
Noul model Lancia Delta va fi produs in cadrul uzinei Cassino, din sudul Italiei, in paralel cu modelul Fiat Bravo si va folosi aceeasi platforma de asamblare ca si acesta.
"Relansarea Lancia, departe de a fi o certitudine, va fi puternic influentata de lansarea noului model Delta", apreciaza Paul Newton, analist al Global Insight.
Penultimul model lansat de Lancia, tot in cadrul unui Salon Auto de la Geneva, a fost modelul Musa, masina pentru segmentul de larg consum, in urma cu patru ani. La acea vreme, Fiat intampina serioase dificultati, iar viitorul Lancia parea nesigur.
In 2007 Lancia a reusit sa comercializeze doar 121.000 de unitati, pentru anul acesta compania preconizand o crestere a vanzarilor la 150.000 de unitati, majoritatea dintre acestea fiind comercializate pe piata italiana. Oficialii companiei au declarat ca pe viitor se incearca reducerea dependentei de piata italiana.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO