Business Internaţional

Fuziune gigant: Delta Air Lines preia Northwest Airlines

30.10.2008, 17:32 28

Compania aeriana americana Delta Air Lines a finalizat preluarea in valoare de 2,6 miliarde de dolari (1,97 mld. euro) a operatorului rival Northwest Airlines si a devenit cea mai mare companie de profil din lume, generand in acelasi timp noi speculatii privind consolidarile care urmeaza sa aiba loc in industrie, scrie Budapest Business Journal.

Tranzactia, realizata integral in actiuni, reprezinta prima afacere din industria aviatica americana incheiata in ultimii trei ani si a fost finalizata dupa ce a obtinut acordul Departamentului de justitie al Statelor Unite, cea mai importanta institutie care monitorizeaza daca contractele de o asemenea amploare respecta politicile antitrust.
Oficiali din institutie au afirmat ca preluarea va genera o "functionare substantiala si credibila" a noii firme, fara a-i afecta pe consumatori sau competitia de pe piata, insa la momentul actual mai este asteptat avizul guvernului pentru ca preluarea sa fie incheiata complet.
Reprezentantii industriei aviatice americane au adus argumente puternice in fata institutiilor de decizie la inceputul lui 2008, cand finantarea sectorului era mai nesigura decat in prezent, ca o consolidare generala in sistem reprezenta un instrument extrem de viabil de redresare, intr-o perioada in care pretul combustibilului se afla in crestere, iar situatia economiei era tot mai grava.
"Industria aeriana este nevoita sa faca fata unor conditii economice extrem de dificile la nivel international, iar aceasta fuziune le ofera celor de la Delta o mai mare flexibilitate in a se adapta mai rapid provocarilor economice care vor urma", a declarat Richard Anderson, directorul executiv al operatorului aerian american, care va conduce si compania rezultata in urma fuziunii.
Noul operator aerian va fi o companie puternica cu orare de zbor foarte bune si cu preturi reduse care va desfasura curse in 375 de orase din intreaga lume, potrivit expertilor.
Delta, care ar putea deveni prima companie aeriana globala, estimeaza ca va obtine anual aproximativ 2 miliarde de dolari in urma fuziunii, prin reducerea costurilor si prin profiturile mai ridicate.
Un plan ambitios al companiei este acela de a combina pozitia extrem de puternica pe care si-a creat-o Northwest pe pietele din Asia cu reteaua transoceanica tot mai extinsa a Delta si cu beneficiile obtinute indirect de pe urma aliantei aviatice transatlantice SkyTeam, care include si operatorul aerian AirFrance/KLM.
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO