Business Internaţional

Gemenele Olsen se extind cu un brand pentru barbati

16.09.2005, 19:22 46

Timp de peste 10 ani, actritele Mary-Kate si Ashley Olsen si-au speculat popularitatea si au fost de acord sa reprezinte imaginea unei companii care activa pe mai multe piete, de la industria filmului la cea producatoare de sacose de piata sau parfumuri, scrie Financial Times.

Acum tinerele vor sa extinda ideea si pe piata destinata publicului masculin. Ele intentioneaza sa gaseasca o pereche de gemeni de 13 ani care sa fie imaginea companiilor producatoare de jocuri video, CD-uri sau articole sportive.

Intitulat D.C. Sprouse, noul brand pentru baieti este construit in jurul personalitatii si preferintelor gemenilor Cole si Dylan Sprouse. Ca si Mary-Kate si Ashley, gemenii sunt actori cu experienta, care au jucat in filmul lui Adam Dsandler "Big Daddy" si in show-ul de televiziune "Friends". Mai recent, gemenii Sprouse sunt vedetele spectacolului realizat de Walt Disney "The Suite Life of Zack&Cody".

In urma unei afaceri incheiate intre Dualstar Entertaimnmet Group detinut de familia Olsen si gemenii Sprouses, compania va incepe sa puna pe piata produse cum sunt DVD-urile si CD-urile incepand cu 2006.

Subiectul filmelor il va reprezenta interesul baietilor pentru sport si muzica. Mai tarziu, cele doua staruri vor prezenta si alte branduri cum ar fi obiectele de imbracaminte, echipamentele sportive si electronicele, in care sunt incluse jocurile video si celularele.

Gemenele Olsen au reprezentat o adevarata senzatie atunci cand erau mici, iar produsele pe care le promovau continua si in prezent sa se vanda foarte bine, chiar si in conditiile, in care cele doua, acum mature, furnizeaza din diferite motive material pentru tabloidele din intreaga lume.

Va ramane sa vedem daca baietii vor fi la fel de incantati de gemenii de clasa a saptea, care in pofida fizicului placut nu sunt nici eroi ai lumii, nici atleti profesionisti pentru a putea capta atentia publicului masculin.

Ashley Olsen, care este copresedinta Dualstar impreuna cu sora sa Mary-Kate, spune ca afacerea Sprouse vine sa acopere o nisa pe piata gemenilor. Atunci cand vine vorba de branduri "nu poti sa ai baieti gemeni care sa exercite o influenta atat de mare asupra altor baieti sau fete", spune Ashley.

"Impreuna cu sora mea am pus bazele acestui imperiu al gemenilor. Si cred ca si cei doi baieti au capacitatea de a face acelasi lucru", a mai adugat ea.

Pentru Dualstar, este primul pas strategic facut dupa ce gemenele Olsen in varsta de 19 ani au preluat controlul companiei, pe care il impart cu avocatul Robert Thorne. Acesta a negociat contractul celor doua pentru show-ul TV "Casa plina" si a fondat in 1993 impreuna cu cele doua Dualstar.

De atunci, brandul mary-kateandashley a creat o gama larga de produse, de la imbracaminte la cosmetice, care se vand in peste 15 tari. Inainte sa paraseasca compania la inceputul acestui an, Thorne a obtinut vanzari record de peste un miliard de dolari.

Cu toate acestea succesul Dualstar a fost temperat in ultimii ani de semnele de intrebare care se ridica cu privire la longevitatea succesului celor doua.

Surorile insa cred ca Dualstar mai dispune de resurse pentru a creste in cateva directii, inclusiv la cele destinate baietilor. "Exista extraordinar de multe posibilitati", declara ele.

Acestea ar putea include noi linii vestimentare cu preturi mai ridicate destinate fetelor care au depasit 12 ani, actualul lor target.

Crearea unei linii masculine nu se vrea a fi ceva usor. Fetele par sa imbratiseze brandurile preferate de oamenii din jurul lor in timp ce baietii par sa fie influentati la varste fragede de supereroii din desenele animate, iar mai tarziu de cei din filemele horror.

"Este mult mai dificil sa gasesti o modalitate prin care sa exploatezi piata in prezent, datorita problemelor pe care le implica aspectul vestimentar", a spus Marty Brochstein, director editorial la EPM Communications, editorul Licensing Letter.

Charley Binkow este un pusti de 11 ani caruia ii plac golful si cantecele formatiei Rolling Stones, prefera imbracamintea de la Quiksilver si Nike, dar care declara ca ar putea purta un tricou cu numele celor doi gemeni cu toate ca nu ii cunoaste decat din show-ul "The Suite Life of Zack&Cody". ioana.david@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO