Business Internaţional

GM estimeaza ca piata auto mondiala va creste cu 4%

25.04.2008, 21:46 6

General Motors (GM) estimeaza ca vanzarile industriei auto mondiale vor creste cu circa 4% in acest an, sustinute de cererea ridicata de pe pietele emergente, a declarat Mike DiGiovanni, analist-sef in domeniul vanzarilor la cel mai mare producator de automobile din SUA.
Conditiile de pe piata din America de Nord au fost dificile, dar GM a inregistrat evolutii pozitive ale vanzarilor in alte regiuni, a afirmat DiGiovanni.
"Piata globala pentru autoturisme si camioane se mentine favorabila, iar noi anticipam un avans mondial de 4% in 2008. Estimam ca in acest an vor fi vandute cu circa 2,8 milioane de unitati mai multe vehicule la nivel mondial", a adaugat DiGiovanni.
Vanzarile GM au scazut cu 0,6% in primul trimestru, in contextul declinului din America de Nord, unde piata este afectata negativ de majorarea preturilor la combustibili si de declinul sectorului locuintelor din SUA.
GM a aratat ca cererea mare de pe pietele emergente si avansul inregistrat in Europa nu au putut compensa declinul abrupt din America de Nord.
Grupul a comercializat 2,25 milioane de vehicule in perioada ianuarie-martie, in contextul in care vanzarile in America de Nord, cea mai mare si mai profitabila piata in mod obisnuit, au scazut cu 10,2%, la 947.498 de unitati.
Vanzarile in American Latina, Africa si Orientul Mijlociu au urcat cu 19,6%, in timp ce in regiunea Asia-Pacific au crescut cu 5,8%.
GM Europa a raportat in primul trimestru un avans al vanzarilor de 3,3%, la nivelul record de 572.137 de vehicule, pe fondul evolutiilor favorabile inregistrate pe piete precum Rusia, Polonia, Bulgaria si Romania, care au compensat declinul semnificativ din Spania si Italia.
GM, care a inregistrat anul trecut o pierdere de 39 de miliarde de dolari, este afectat de nivelul record al preturilor petrolului si al gazului, de inasprirea conditiilor de creditare si de incetinirea economiei mondiale.
Vanzarile GM in Romania, pentru marcile Opel si Chevrolet, au crescut in primul trimestru, comparativ cu aceeasi perioada din 2007, cu 9,4%, la 7.237 unitati, avansul fiind determinat de automobilele Opel, intrucat marca Chevrolet a consemnat o scadere a cererii.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO