Business Internaţional

Ikea vinde mobila si in lumea virtuala

22.05.2008, 19:38 22

Cu linii frante si nume cu multe consoane, piesele de mobilier de la Ikea au aerul de a fi puternic ancorate in lumea reala. Dar ca orice alta marca in cautarea unei strategii de marketing cat mai eficiente, Ikea se orienteaza catre zona virtuala, scrie International Herald Tribune.
Compania Electronic Arts, care produce si comercializeaza jocuri video, a anuntat incheierea unui acord cu Ikea in urma caruia mobila producatorului suedez va aparea in jocul Sims, o serie care simuleaza viata de zi cu zi a unei familii virtuale.
Pentru suma de aproximativ 20 de dolari (13 euro) jucatorii isi vor putea umple locuinta virtuala cu mobila si decoratiuni marca Ikea.
Acest parteneriat arata foarte clar cum, in media digitale, liniile traditionale ce separa continutul obtinut contra cost si materialele de marketing sunt din ce in ce mai neclare.
Decizia de a vinde scaune virtuale Ikea, rafturi, oglinzi, lampi si o multime de alte obiecte a venit dupa ce jucatorii au cerut obiecte de mobilier mai realiste si moderne in casele din Sims, spune presedintele brandului Sims la EA, Nancy Smith.
"Pentru ca avem o relatie atat de directa cu cei care folosesc jocul, ei ne ajuta sa ne conturam strategia de promovare a produselor", spune Smith.
Ed Barlett, cofondator al companiei IGA WOrldwide, care se ocupa cu publicitatea din jocurile video, a declarat ca totalul cheltuielilor de marketing din acest sector se va ridica la aproximativ 1 miliard de dolari (640 de milioane de euro) pana la sfarsitul deceniului, de la 350 de milioane de dolari (223 de milioane de euro) anul acesta.
Bartlett a adaugat ca cel mai mare potential de crestere este in asa-zisa publicitate dinamica, care implica inserarea unor spoturi TV sau afise in jocurile video si integrarea lor in decor. Pentru ca majoritatea jocurilor sunt online, companiile precum IGA pot crea retele de joc in care sa existe spatiu si timp de vanzare, ca si in media traditionale.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO