Business Internaţional

Kraft Foods, focus pe zece piete si zece marci

04.09.2008, 19:58 32

Grupul Kraft Foods se va concentra pe zece piete si zece marci in cadrul strategiei de extindere internationala, evitand sa lanseze toate marcile consacrate de pe piata americana in alte tari, a declarat directorul de dezvoltare internationala al grupului.
Anuntarea acestei strategii este prima discutie publica privind planurile Kraft pentru pietele internationale, dupa ce grupul l-a angajat pe fostul director al Unilever, Sanjay Khosla, in functia de sef al diviziei internationale.
Khosla a fost angajat in ianuarie 2007, iar grupul a preluat, in luna noiembrie a aceluiasi an, divizia de biscuiti a Danone, intr-o tranzactie de 7,82 miliarde de dolari.
"Ideea este sa nu ne raspandim peste tot, ci sa ne concentram pe acele piete unde putem castiga", a declarat Khosla, presedinte al Kraft International.
Strategia adoptata de Kraft se concentreaza pe zece piete, zece marci si cinci categorii de produse, respectiv ciocolata, cafea, bauturi concentrate, biscuiti si branza topita.
Khosla a mai spus ca divizia internationala, al cincilea mare producator de alimente ambalate din afara Statelor Unite, ar trebui sa inregistreze vanzari de 18 miliarde de dolari in acest an. Intre 2003 si 2006, afacerile acestei companii au creat probleme in grupul Kraft, cu scaderi anuale de 3,5% ale profitului si un avans mediu al vanzarilor de numai 2,4% pe an.
In aceste conditii, grupul a achizitionat la inceputul lui 2007 divizia de biscuiti si cereale a Danone, cu scopul de a se extinde pe noi piete, indeosebi in tari precum China, economii cu o expansiune foarte rapida si cu un potential imens pentru marii producatori de bunuri de consum.
Potrivit oficialului, cele mai importante piete in cadrul noii strategii de extindere sunt China, Rusia, Brazilia si Asia de Sud-Est.
Totodata, oficialul a precizat ca nu isi va introduce intreaga gama de produse pe aceste zece piete, ci isi va axa eforturile pe promovarea a zece marci, fursecurile Oreo, biscuitii Club Social/Tuc, cafelele Jacobs si Carte Noire, branza topita Philadelphia, bautura racoritoare concentrata Tang si ciocolatele Milka, Cote d'Or, Lacta si Toblerone.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO