Business Internaţional

Lovitura de care economiile europene aveau nevoie

12.06.2008, 21:49 15

Pe masura ce Statele Unite se pregatesc pentru finala campionatului national de baschet (NBA), fanii fotbalului de peste tot din lume s-au pregatit pentru cele trei saptamani de fotbal, Campionatul European de fotbal fiind cea de-a treia cea mai vizionata competitie sportiva din lume, dupa Jocurile Olimpice de Vara si Campionatul Mondial de Fotbal, titreaza revista germana Der Spiegel.
Cu toate ca Euro 2008, denumirea oficiala a Campionatului European, aduce la un loc 16 dintre cele mai bune selectionate nationale de pe continent, competitia tinde sa devina un adevarat fenomen fotbalistic global. Potrivit statisticilor UEFA, Euro 2008 va inregistra o audienta TV care va depasi un miliard de telespectatori de pe intreg mapamondul. Peste 100 de milioane de vizitatori vor accesa site-ul oficial al Euro 2008, de patru ori mai multi vizitatori decat in 2004, la editia anterioara a Euro care s-a desfasurat in Portugalia.
Toate aceste cifre inseamna venituri uriase pentru economia europeana. Potrivit declaratiilor lui Simon Chadwick, directorul Birkbeck Sport Business Centre din cadrul Universitatii din Londra, editia din acest an a Euro va aduce pentru cele 52 de state membre ale UEFA peste 1,4 miliarde de euro. In aceasta suma sunt incluse veniturile obtinute din turism, licentele de transmisie TV a meciurilor de fotbal, precum si din vanzarile de bautura si alimente pe toata durata campionatului.
"Euro va avea un impact major asupra economiei europene. Iar acest impact va fi resimtit cu siguranta in majoritatea statelor, veniturile din sponsorizari si vanzari inregistrand cresteri substantiale in aceasta perioada", a declarat Chadwick.
Potrivit estimarilor firmei de consultanta Rutter & Partner, Campionatul European de fotbal va aduce economiei elvetiene venituri de peste 230 de milioane de euro (358 de milioane de dolari), in timp ce economia Austriei va castiga aproape 240 de milioane de euro (369 de milioane de dolari).
"Cele mai mari incasari vor inregistra sectorul hotelier si cel al serviciilor", apreciaza Kim Hollywood, purtatoarea de cuvant a departamentului de turism din cadrul guvernului asutriac. Pe perioada campionatului s-au inregistrat deja peste 2 milioane de rezervari de camere de hotel, mult peste media lunii iunie, si aproximativ 11.000 de noi locuri de munca temporare au fost create pentru a putea face fata valului de suporteri.
Pentru suporterii care nu vor reusi sa ajunga la unul din cele 31 de meciuri din cadrul Campionatului European, cele doua tari organizatoare au investit milioane de euro pentru crearea unor "fan zones", zone special create, unde suporterii se pot intalni pentru a viziona meciurile de fotbal in transmisiune directa proiectate pe ecrane gigant. Pentru organizarea Euro, UEFA a investit peste 8,4 milioane de euro (13 milioane de dolari) in infrastructura.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO