Business Internaţional

Murdoch a inceput cosmetizarea The Wall Street Journal

26.03.2008, 14:20 14

Editorii cotidianului financiar The Wall Street Journal au anuntat ca vor continua cosmetizarea ziarului, axandu-se pe publicarea mai multor stiri in detrimentul articolelor mari, cu scopul de a populariza si mai mult ziarul. Prima sectiune care se va modifica va fi "Marketplace", scrie The New York Times.
Aceasta noua tendinta a ziarului ridica mari semne de intrebare pentru redactori in privinta viitorului cotidianului.
Din decembrie anul trecut, de cand publisherul cotidianului, Dow Jones & Company, a fost achizitionat de News Corporation, compania mogulului media american Rupert Murdoch, prima pagina a cotidianului a suferit transformari majore. Articolele au inceput sa se concentreze mai putin pe analize asupra lumii business-ului.
Murdoch a declarat de curand ca doreste sa largeasca publicul-tinta al The Wall Street Journal, iar acest lucru necesita publicarea si a altor informatii, nu doar a celor de business. Acum, prima pagina a cotidianului se axeaza atat pe stiri business, cat si alte stiri de interes general, existand un interes mai ridicat pentru informatiile politice. De asemenea, au fost introduse si pagini de stiri internationale si sportive.
In urma cu cateva luni existau unele zvonuri ca se va renunta la principala sectiune a The Wall Street Journal, si anume sectiunea Marketplace. Acum insa, potrivit unor surse din redactia ziarului, care au preferat sa-si pastreze anonimatul, membrii conducerii ziarului au revenit asupra deciziei, sectiunea fiind pastrata in continuare, insa va suferi unele modificari. Se are in vedere reducerea numarului de stiri despre mediul de afaceri de pe prima pagina a sectiunii Marketplace. De asemenea, si sectiunea de opinii de pe prima pagina a sectiunii va fi schimbata, mai putin cea de IT. Stirile de pe prima pagina a Marketplace se vor axa pe evenimentele care au loc pe pietele internationale corporate.
Robert Christie, purtatorul de cuvant al Dow Jones, a refuzat sa ofere comentarii asupra acestei schimbari, preferand sa-l citeze pe Marcus Brauchli, redactorul-sef al The Wall Street Journal. "Cotidianul va suferi unele schimbari semnificative, insa credem ca sunt bine-venite", a declarat Christie.
Cu toate acestea, majoritatea redactorilor care au facut cariera ocupand prima pagina a Wall Street Journal sau chiar si a Marketplace sunt de alta parere, schimbarile nefiind socotite de bun augur. Cei mai ingrijorati se arata insa editorii cotidianului, acestia temandu-se pentru viitorul numarului mare de redactori si jurnalisti, asupra carora conducerea companiei lui Mordoch a atras deja atentia.
Chiar si asa, Christie a tinut sa precizeze ca nu exista planuri de restructurare a redactiei The Wall Street Journal. "Vom continua sa angajam redactori si jurnalisti, iar noul proprietar se arata dornic de extinderea jurnalului in regim de franciza", a incheiat Christie.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO