Business Internaţional

Newyorkezii au gasit o solutie alternativa pentru a face fata crizei: naveta pe bicicleta

10.12.2008, 17:52 21

Pentru a ajunge de acasa din Bergen County, New Jersey, la slujba sa din centrul Manhattanului, pe Jamie Fisher il costa 25 de dolari (19,83 euro) parcarea, 8 dolari (6,34 euro) taxele de intrare pe autostrada si alti 8 dolari (6,34 euro) motorina, scrie Bloomberg.

In zilele in care merge cu bicicleta la slujba, o distanta de 80 de kilometri dus-intors, singurul cost implicat este cel ce priveste comoditatea. Odata ce Fisher ajunge la biroul sau de la intersectia Fifth Avenue cu 56th Street, el nu isi poate aduce cu el in cladire bicicleta in valoare de 8.000 de dolari (6.347 de euro).
"Primele 25 de mile (40 de kilometri) nu reprezinta o problema - ultimii 45 de metri sunt cei mai dificili", marturiseste Fisher, in varsta de 41 ani, vicepresedintele pe sectorul de energie si derivate la MF Global, cea mai importanta companie de brokeraj ce tranzactioneaza contracte futures. "Nu conteaza de unde pedalezi, odata ce ai ajuns in oras, cel mai greu lucru, practic imposibil, este sa gasesti un loc unde sa parchezi."
Cresterea costurilor aferente transportului si cresterea numarului de piste pentru biciclisti au fost cele care au contribuit la relansarea transportului pe bicicleta in New York, unde acesta a crescut anul trecut cu 35%, conform datelor oferite de Departamentul de Transport.
Acest aspect le ingreuneaza chiar mai mult situatia celor care merg pe bicicleta, in incercarea lor de a gasi un loc de parcare sigur. "Transportul in comun este extrem de aglomerat, iar pretul biletelor este din ce in ce mai mare, astfel ca oamenii ar opta mai degraba pentru biciclete daca ar sti ca gasesc un loc sigur", a spus Wiley Norvell, purtatorul de cuvant al Transportation Alternatives din New York.
Temerile ca bicicletele le vor fi furate sau vandalizate sunt principalul motiv pentru care ciclistii nu aleg acest mijloc de transport pentru a merge la slujba, conform unui studiu realizat in 2007 de Departamentul de Planificare Urbana. Nu mai putin de 70.000 de biciclete sunt furate in fiecare an in New York, potrivit Transportation Alternatives.
Pentru a rezolva aceasta problema si totodata pentru a incuraja mersul pe bicicleta, David Yassky, un consilier municipal din Brooklyn, a introdus o propunere conform careia toate cladirile comerciale ar trebui sa fie obligate sa permita angajatilor sa patrunda inauntru impreuna cu bicicletele.
Yassky se asteapta ca accesul cu bicicleta sa fie sustinut de 30 dintre cei 51 de membri ai consiliului, a spus Jake Maguire, un ajutor al consilierului. Primarul Michael Bloomberg sprijina propunerea si o considera un pas important pentru a ajuta la decongestionarea traficului, de aceea, lucreaza impreuna cu Yassky asupra detaliilor, a declarat Stu Loeser, un purtator de cuvant al administratiei. Primarul New Yorkului este fondatorul si actionarul majoritar al agentiei de stiri Bloomberg.
Parcarile indoor pentru biciclete ar atrage un val de ciclisti ce vor prefera aceasta metoda pentru a merge la slujba, din dorinta de a evita biletele din ce in ce mai scumpe la metrou si autobuz, este de parere Maguire. Autoritatea de Transport metropolitana propune cresterea preturilor biletelor si a taxelor cu 23%. Un abonament lunar la metrou costa in prezent 81 de dolari (64 de euro).
"Cresterea numarului bicicletelor din trafic ar afecta de o maniera pozitiva problema preturilor din ce in ce mai mari la benzina si a costurilor in urcare la abonamentele si biletele transportului in comun", a spus Maguire. "Este necesara o politica care sa permita patrunderea in incinta cladirilor cu biciclete."
Blackstone Group, proprietarul cladirii in care lucreaza Fisher la adresa 717 Fifth Avenue, a refuzat sa comenteze asupra acestei politici, potrivit lui John Ford, un purtator de cuvant.
Proprietarii de cladiri si operatorii reprezentati de catre Real Estate Board of New York se opun aspectului obligatoriu al planului lui Yassky, a marturisit Marolyn Davenport, vice-presedinte. Daca board-ul incurajeaza membrii sai sa ofere voluntar spatiu pentru biciclete, apar preocuparile ce privesc cheltuielile ce se adauga odata cu permiterea accesului bicicletelor in momentul in care preturile la proprietatile imobiliare scad, a spus ea.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO