Business Internaţional

Nu se poate să nu fi auzit de această companie. Ce acţiune a rezistat şi prăbuşirii din 2008 şi scăderilor din ultima lună şi este la maxime istorice?

Nu se poate să nu fi auzit de această companie. Ce acţiune a rezistat şi prăbuşirii din 2008 şi scăderilor din ultima lună şi este la maxime istorice?

Autor: Andrei Chirileasa

22.08.2011, 19:55 2731

Acţiunile McDonald's Corporation (simbol bursier MCD), cea mai cunoscută companie de retaurante fast-food din lume, se numeră printre puţinele titluri care au reuşit să reziste şi crizei din 2008-2009 şi corecţiilor puternice de pe pieţe din ultima lună, tranzacţionându-se în prezent aproape de maximele istorice.

Acţiunile McDonalds au atins maximul istoric în urmă cu o lună, când preţul a urcat peste 88 de dolari, iar după o mică scădere la începutul lunii august, acţiunile au revenit ieri peste 88 de dolari. Capitalizarea companiei a sărit astfel de 90 de miliarde de dolari.

În ultimul an, acţiunile McDonald's au crescut cu 20%, în timp ce indicele celor mai importante companii americane Dow Jones Industrial Average (DJIA), din a cărui componenţă fac parte, a câştigat 6,7%. Privind pe o perioadă şi mai lungă, în ultimii cinci ani titlurile McDonald's au adus investitorilor o creştere de 142%, în timp ce indicele Dow Jones a pierdut 4,2%.

McDonald's şi-a dovedit din nou caracterul de acţiune defensivă în ultimele săptămâni, când a reuşit să se menţină în apropierea valorilor maxime, în ciuda scăderii cu 10% a principalilor indici americani. În 2008, după prăbuşirea Lehman Brothers, McDonald's a fost una dintre puţinele acţiuni în care investitorii şi-au putut găsi refugiu în faţa căderilor necontrolate de pe pieţe.

Compania a raportat pentru anul trecut venituri şi proituri record. Astfel, la vânzări de 24 mld. dolari, compania a înregistrat un profit net de 4,95 mld. dolari, marja profitului net fiind de peste 20%.

În trimestrul al doilea din 2011, compania a raportat afaceri de 6,9 mld. dolari, în creştere cu 16%, şi un profit net de 1,41 mld. dolari, cu 15% mai mare decât cel din perioada similară a lui 2010. Una dintre explicaţiile creşterii afacerilor companiei chiar şi în timp de criză este orientarea consumatorilor către mâncarea mai ieftină.

Compania operează peste 33.000 de restaurante, majoritatea în franciză, în 118 ţări, având circa 64 de milioane de clienţi în fiecare zi, potrivit datelor de pe pagina de internet proprie.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO