Între brandurile incluse în acord se numără Sassoon Professional, Hugo Boss, Dolce&Gabbana, Max Factor şi Covergirl.
"Vânzarea reprezintă un pas important spre concentrarea operaţiunilor pe un portofoliu de 10 categorii şi 65 de branduri care reflectă competenţele de bază ale P&G", a declarat preşedintele şi directorul general al Procter&Gamble, AG Lafley.
Acţiunile P&G sunt în urcare cu 1% în tranzacţiile electronice premergătoare deschiderii burselor americane.
P&G estimează că va înregistra un câştig excepţional de 5-7 miliarde de dolari după finalizarea tranzacţiei, aşteptată în a doua jumătate a anului 2016.
Grupul anticipează că profitul redus pe acţiune obţinut din vânzarea brandurilor va fi compensat integral de efectul combinat al răscumpărării de titluri şi al scăderii costurilor.
Potrivit P&G, după finalizarea vânzării va returna acţionarilor până la 70 de miliarde de dolari, în perioada 2016-2019, prin plata de dividende şi răscumpărări de titluri.
Acţiunile P&G au scăzut cu 11% în anul încheiat miercuri, în timp ce indicele Dow Jones a pierdut 1,7%.