Conform acestuia, creşterea pieţei a fost impulsionată şi de consolidarea la nivel local al trendului referitor la cultivarea unui stil de viaţă sănătos şi al unei alimentaţii echilibrate, din ce în ce mai mulţi consumatori considerând peştele în general şi peştele sălbatic în special, ca fiind esenţial pentru o dietă echilibrată.
Dezvoltarea comerţului modern a contribuit de asemenea la creşterea pieţei, prin deschiderea de hipermarketuri şi supermarketuri, dar şi prin importanţa dată produselor de pescărie prin crearea unor raioane de prezentare speciale.
Creşterea gamei de produse de pescărie comercializată în România, care a ajuns la o varietate similară cu pieţele mature reprezintă un alt motiv de creştere a pieţei.
Potrivit estimărilor Romfood Trading, volumele cele mai mari în vânzările de peşte la nivelul pieţei le înregistrează macroul, iar din punct de vedere valoric somonul este cel care care ocupă primul loc.
Pe piaţa locală de peşte şi fructe de mare activează cinci jucători principali care au afaceri de peste 10 milioane de euro pe an, potrivit aceluiaşi studiu.
Principalele segmente de piaţă sunt peştele congelat şi peştele proaspăt.
Ultimii ani au adus o creştere a segmentului fructelor de mare, dar acesta este încă în faza de iniţiere.