Business Internaţional

Primul interviu al noului şef Ikea arată întoarcerea la strategia conservatoare cerută de fondatorul gigantului suedez

Primul interviu al noului şef Ikea arată întoarcerea...

Autor: Octavian Calei

02.09.2013, 11:41 738

Peter Agnefjäll, noul director executiv al celui mai mare retailer de mobilă din lume, vine la conducerea companiei cu o viziune diferită de a predecesorului său, Mikael Ohlsson, încetinind ritmul de extindere a reţelei de magazine Ikea şi concentrându-se pe investiţii în punctele existente, scrie Financial Times.

Noul CEO al Ikea îşi propune să deschidă cel puţin 5 magazine anul acesta, o cifră pe care el o numeşte un „record minim”. Predecesorul său, Mikael Ohlsson, îşi propunea să deschidă de 4-5 ori mai multe puncte pe an. Schimbarea este semnificativă şi este în acord cu viziunea fondatorului imperiului Ikea, Ingvar Kamprad. Agnefjäll, spre deosebire de Ohlsson, a fost asistentul lui Kamprad.

Peter Agnefjäll, 42 de ani, speră ca gigantul suedez pe care îl conduce să îşi mărească vânzările cu 10% pe an şi să-şi dubleze cifra de afaceri la aproape 50 de miliarde de euro până în 2020.

Ambii directori, cel prezent şi fostul executiv Ikea, se tem că expansiunea agresivă a lanţului de magazine în ţări precum India sau China poate afecta cultura companiei bazată pe economisire şi moralitatea angajaţilor.

„Aş putea spune că putem, desigur, creşte niciodată mai repede decât putem să protejăm cultura şi viziunea, şi pe asta ne bazăm. Cred că este o provocare deosebită pentru noi. Dar cred că a creşte Ikea este mult mai important decât a ne extinde”, a spus Agnefjäll.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Urmează ZF Bankers Summit'24