Business Internaţional

Profitul Danone s-a triplat in urma vanzarii diviziei de biscuiti catre rivalul Kraft, pentru 5,3 mld. euro

15.02.2008, 21:37 24

Grupul Danone, producatorul apei minerale Evian, a anuntat triplarea profitului anual dupa ce compania franceza a vandut divizia de biscutiti LU catre Kraft Foods, scrie Bloomberg.
Profitul net a crescut de la 1,35 miliarde de euro, nivel inregistrat in urma cu un an, la 4,18 miliarde de euro (6,1 miliarde de dolari). Vanzarile totale ale companiei au inregistrat o crestere de 5,9%, atingand nivelul de 12,78 de miliarde de euro.
In urmatorii doi ani veniturile companiei vor inregistra o crestere cuprinsa intre 8 si 10%, conform companiei. Profitul operational va inregistra anul acesta o crestere de cel putin 0,3%.
In acelasi timp, Danone a anuntat ca directorul financiar Antoine Giscard va parasi compania, fiind inlocuit de Pierre-Andre Terisse. Grupul nu a dat insa nici o explicatie pentru plecarea directorului financiar.
Dupa ce Danone a vandut catre Kraft Foods divizia de biscutiti, compania franceza a achizitionat producatorul olandez de alimente pentru bebelusi Royal Numico pentru suma de 12,3 miliarde de euro. Se estimeaza ca vanzarile Numico vor inregistra un ritm de crestere de patru ori mai rapid decat cel al diviziei vandute catre Kraft. "Integrarea rapida a Numico ma determina sa fiu increzator in ceea ce priveste capacitatea grupului de a-si accelera ritmul de crestere", a declarat directorul executiv al companiei, Franck Riboud.
Danone, care comercializa deja pe piata franceza alimente pentru bebelusi sub marca Bledina, a achizitionat compania olandeza in incercarea de a deveni lider european pe acest segment. De asemenea, Numico ar putea contribui semnificativ la dezvoltarea operatiunilor companiei pe pietele din Asia si Orientul Mijlociu. Divizia producatoare de iaurt, cel mai mare contributor la veniturile totale ale companiei, a avut o crestere de 12% a vanzarilor, pe fondul cererii ridicate pentru produsele Activia si Actimel. Danone a marit pretul produselor sale lactate in incercarea de a contrabalansa cresterea costurilor. De asemenea, compania intentioneaza sa deschida o serie de ferme in tarile cu economii emergente, precum Arabia Saudita sau China, miscare menita sa reduca cheltuielile legate de productia de lapte.
Veniturile diviziei de bauturi racoritoare au inregistrat un declin de 4%, pe fondul temperaturilor scazute inregistrate in ultimul trimestru din 2007, dar si al conflictului dintre Danone si divizia Wahaha. Cele doua companii s-au aratat dispuse sa redeschida negocierile la sfarsitul anului trecut. Danone a incetat a mai include vanzarile Wahaha in bilantul companiei incepand cu jumatatea lui 2007, acuzand producatorul chinez de stabilirea unor operatiuni paralele.
"Faptul ca Danone s-a desprins de Wahaha este un lucru pozitiv pentru compania franceza", considera Marco Gulpers, analist la ING, in Amsterdam. "Este cea mai buna optiune care exista", a adaugat el.
Danone nu a furnizat si rezultatele financiare ale diviziei de biscuiti, a carei achizitie de catre Kraft a fost finalizata in noiembrie anul trecut.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO