Business Internaţional

Profitul L'Oreal, in crestere cu 22%

02.09.2004, 00:00 31



L'Oreal SA, cel mai mare producator de cosmetice din lume, a anuntat un profit cu 22% mai mare pe primul semestru al acestui an, pe fondul cresterii vanzarilor efectuate pe piata Rusiei si Chinei, relateaza Bloomberg News.



Profitul net al companiei a crescut pana la 958,2 milioane de euro (1,17 miliarde de dolari) de la 783,4 milioane de euro in perioada similara a anului trecut, a anuntat compania in cadrul unei declaratii distribuite la sediul sau din Paris. Analistii intervievati de Bloomberg News estimau castiguri de 929 milioane de euro.



Presedintele companiei, Lindsay Owen-Jones, in varsta de 58 de ani, a initiat patrunderea companiei pe pietele emergente, introducand sampoanele Matrix in Europa de Est si promovand rujul Maybelline in Asia. In acest fel, compania a putut face fata competitiei venite din partea Procter & amble Co., cat si ritmului mai lent de crestere inregistrat in Europa Occidentala, piata de pe care L'Oreal obtine jumatate din vanzari.



Owen-Jones a declarat ca tinta fixata de companie cu privire la cresterea profitului brut pe intregul an este de cel putin 10%. In acelasi timp, L'Oreal a anuntat ca va inregistra de asemenea un profit de aproximativ 2 miliarde de euro obtinut in urma vanzarii pachetului detinut in cadrul Sanofi-Synthelabo SA.



Vanzarile inregistrate pe primul semestru al acestui an au crescut cu 3,6%, pana la 7,4 miliarde de euro, a anuntat L'Oreal. Vanzarile efectuate pe piata chineza au avansat cu 85%, in timp ce veniturile de pe piata rusa au crescut cu 46%. In Europa Occidentala, cresterea vanzarilor a fost de 1,7%.



Vanzarile anuale, excluzand achizitiile si schimbarile de curs valutar vor inregistra un ritm de crestere similar celui inregistrat pe primul semestru, a anticipat compania. La data de 9 iulie, L'Oreal a anuntat o tinta de crestere de 7% sau mai mult.



L'Oreal si-a accelerat ritmul expansiunii achizitionand companii cum ar fi Colorama din Brazilia si Mini-Nurse din China. Compania si-a realizat 20% din vanzari in afara Europei si Americii de Nord anul trecut.



Pe fondul incetinirii ritmului de crestere economica in Europa, consumatorii au inceput sa cumpere bunuri de larg consum de la supermarketuri cu discount ce nu comercializeaza adesea produse L'Oreal sau le comercializeaza la preturi mai reduse. Cresterea economica in cadrul Uniunii Europene a fost mai redusa pe trimestrul al doilea al acestui an, rata somajului mentinandu-se la cel mai ridicat nivel inregistrat in ultimii patru ani, de 9%.



Operatorii de supermarketuri au inceput sa negocieze reduceri de preturi cu producatorii. L'Oreal se numara printre marii producatori ce au cazut de acord sa-si reduca preturile in Franta in luna septembrie, ca parte a unei intelegeri intre retaileri si producatori.  catalina.apostoiu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels