Business Internaţional

Retailerii americani, in atentia specialistilor in falimente

30.09.2008, 18:45 13

Retailerii americani sunt supravegheati atent de investitori si specialisti in falimente si restructurare in ajunul sezonului de cumparaturi pentru sarbatorile de iarna, cele mai expuse la riscuri fiind lanturile de magazine cu datorii mari sau cele care vand produse considerate neesentiale.
Predispozitia consumatorilor la cheltuieli ar putea inregistra o scadere puternica, pe fondul crizei financiare si aprecierii semnificative a preturilor alimentelor si energiei, afectand astfel vanzarile companiilor de retail, potrivit analistilor care urmaresc situatia pietei de profil.
Un astfel de exemplu este lantul de magazine Circuit City, retailer de electronice si electrocasnice, care a raportat, luni, pierderi trimestriale peste asteptari si a anulat estimarile proprii privind rezultatele financiare pe intregul an. Compania a anuntat ca analizeaza modalitati de marketing prin care sa atraga mai multi clienti in perioada sarbatorilor de iarna, dupa mai mult de un an de scadere constanta a vanzarilor.
Totodata, reprezentantii retailerului au declarat ca ar putea inchide unele magazine si suspenda deschiderea de noi unitati in anul fiscal 2010, ca parte a unui program de restructurare.
Desi nu are probleme de lichiditate datorita unei linii de credit de 1,3 mld. dolari, viitorul companiei depinde de vanzarile din aceasta iarna. Alte mari lanturi de magazine sau restaurante fast food americane, printre care Eddie Bauer Holdings, Guitar Center si Krispy Kreme Doughnuts, se afla in situatii similare in ceea ce priveste vanzarile, insa au probleme serioase de lichiditate din cauza evaluarilor cu perspective negative acordate de agentiile de rating.
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO