Business Internaţional

SABMiller a lansat o oferta oficiala pentru preluarea Harbin Brewery

25.05.2004, 00:00 14

SABMiller, al doilea mare producator de bere din lume, a lansat, luni, o oferta de 550 milioane de dolari pentru preluarea companiei chineze Harbin Brewery, initiativa care va intensifica lupta cu principalul sau rival, Anheuser-Busch, pentru consolidarea pozitiei pe piata chineza.
SABMiller detine 29,4% din capitalul Harbin inca din iunie anul trecut. Investitia a reprezentat o miscare strategica din planul de extindere pe cea mai mare piata a berii din lume, dupa volumul vinzarilor.Pentru restul actiunilor Harbin pe care nu le detine, SABMIller a oferit un pret de 0,55 dolari/actiune, anuntand ca aceasta oferta este valabila pana la data de 21 iunie.
La sfirsitul lunii aprilie, compania americana Anheuser-Busch, lider mondial in industria producatoare de bere, a anuntat ca a cumparat 29% din capitalul companiei chineze, pentru 138,5 milioane de dolari.
Decizia SABMiller de a inainta o ofera pentru preluarea integrala a Harbin marcheaza inceputul primului mare razboi pentru o companie chineza listata la bursa, evidentiind hotarirea grupurilor internationale de a-si consolia pozitia pe aceasta piata.
Harbin Brewery detine una dintre cele mai vechi marci de bere din tara si are o prezenta importanta in provinciile din nord-estul Chinei. SABMiller controleaza si 49% din actiunile China Resources Breweies, un rival al Harbin pe piata din nord -est.
"SABMiller este partenerul potrivit pentru aceasta afacere si credem ca actionarii vor reactiona favorabil la propunerea noastra", a declarat Andre Parker, directorul operatiunilor SABMiller din Africa si Asia.
Cu toate acestea, conducerea Harbin a respins proeictul, anuntind ca prefera parteneriatul cu grupul Anheuser-Busch, care este asteptat acum sa prezinte o contraoferta.
Compania americana beneficiaza si de sprijinul municipalitatii din Harbin, primarul Shi Zhongxing apreciind ca Anheuser-Busch este "partenerul strategic potrivit" pentru producatorul local de bere.
Investitorii straini se grabesc sa profite de imbunatatirea sustinuta a nivelului de trai din China si, implicit, de cresterea cererii pe cea mai mare piata din lume.
Vinzarile anuale de bere ajung la un volum de 250 de milioane de hectolitri, iar rata de crestere se ridica la 5-8% pe an. Insa consumul mediu anual este de numai 18 litri pe persoana, cu mult sub Japonia (50 de litri) si Statele Unite (84 de litri).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO