Business Internaţional

Seful Hearst este multumit de revistele din afara SUA

18.10.2007, 20:30 18

Din doi in doi ani, editori de la cele 58 de editii straine ale revistei Cosmopolitan vin la sediul din Manhattan al Hearst Corporation pentru un summit global. Si de fiecare data, George Green observa ca "fetele Cosmo" din intreaga lume par sa se asemene din ce in ce mai mult, scrie Financial Times.
"Indiferent daca te plimbi pe Eighth Avenue, in Beijing sau Singapore, femeile arata la fel. Poarta aceiasi jeansi, asculta aceeasi muzica", spune Green, director executiv al Hearst Magazines International. "Nu vor sa fie americance, dar vor sa se asemene cu americancele mai mult decat oricand."
Timp de doua decenii, Green a mers pe aceasta tendinta, lansand Cosmopolitan si alte reviste editate de Hearst, inclusiv Esquire si Good Housekeeping, in intreaga lume. In prezent, compania se lauda cu 200 de editii straine. In acest an, acestea sunt asteptate sa inregistreze o rata de crestere de doua cifre si sa reprezinte aproximativ o treime din profiturile grupului de reviste Hearst, in crestere de la aproximativ 10% cu cinci ani in urma.
Aceasta contributie este binevenita, in conditiile in care revistele de consum resimt o serie de presiuni in Statele Unite. Acestea se confrunta cu noi provocari venite dinspre internet. Cu aproximativ 90% din vanzari realizate prin intermediul abonamentelor, revistele se confrunta in acelasi timp cu o crestere a costurilor postale.
"Diviziile internationale inregistreaza rezultate mai bune ca niciodata", spune Green, dand ca exemplu regiuni ca Europa de Est si Asia, unde apetitul consumatorilor pentru articole de lux este in crestere pe fondul dezvoltarii economice a tarilor din aceste regiuni.
In eforturile de expansiune, Hearst priveste catre o piata mai dezvoltata, cea a Marii Britanii. Aceasta a lansat o oferta in valoare de 700 mil. lire sterline (1,43 mld. dolari) pentru grupul de reviste Emap, care include titluri ca Heat si FHM.
Tranzactia ar consolida subsidiara The National Magazine Company a Hearst care publica Cosmo si 18 alte titluri in Marea Britanie.
Grupul privat de publishing s-a aventurat pentru prima data in afara Statelor Unite in 1910, cand fondatorul sau William Randolph Hearst a achizitionat Nash si Pall Mall.
Cand Green a preluat conducerea nou createi divizii internationale in 1989, s-a concentrat in primul rand asupra licentierii marcilor renumite ale Hearst in detrimentul achizitiilor directe. Strategia, spune Green, a presupus extinderea unei reviste deja de succes, fiind mai putin riscanta decat lansarea de noi titluri.
Pe parcurs, Green a ales sa acorde o doza extraordinara de autonomie editorilor din tari cum ar fi China si Kazahstan, permitandu-le sa decida asupra utilizarii anumitor cuvinte pe coperte si asupra altor subiecte.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO