Business Internaţional

Toyota tinteste la titlul de cel mai mare producator auto din lume

Toyota tinteste la titlul de cel mai mare producator auto din lume

Toyota Auris

07.02.2007, 17:39 20

Compania nipona are rezultate peste asteptari si castiga tot mai mult din cota de piata a rivalilor americani de la General Motors si Ford.
Toyota Motor, al doilea mare producator de automobile pe plan mondial, a inregistrat un profit record in trimestrul al treilea pe fondul deprecierii yenului si numarului mai mare de modele Camry si Corolla vandute, relateaza Bloomberg.
Profitul net al companiei a crescut cu 7,3%, pana la 426,8 miliarde de yeni (3,55 miliarde de dolari), sau 133,13 yeni pe actiune, in trimestrul incheiat pe 31 decembrie, comparativ cu 397,6 miliarde de yeni in perioada similara a anului trecut, a anuntat compania japoneza. Cifra a depasit media estimarilor a cinci analisti intervievati de Bloomberg, de 383 miliarde de yeni.
Producatorul de automobile intentioneaza sa-si reduca costurile cu 30 miliarde de yeni si sa-si majoreze vanzarile in acest trimestru in incercarea de a-si depasi tinta legata de profitul pe intregul an. Pe piata nord-americana, cea mai rentabila piata a Toyota, presedintele companiei, Katsuaki Watanabe, a reusit sa atraga fosti clienti ai General Motors si Ford cu modele cu un consum redus de carburanti.
"Toyota se bucura de un succes imens cu modelele sale", a declarat Masayuki Kubota, manager de fond in cadrul Daiwa SB Investments.
In trimestrul al treilea, vanzarile de automobile au avansat cu 9%, pana la 2,16 milioane de unitati, impulsionate de o crestere de 19 procente inregistrata pe piata nord-americana si de 24% pe cea europeana. Volumul vanzarilor realizate in Japonia a fost cu 5,3% mai mic, scazand cu 6% in Asia exceptand Japonia. Vanzarile inregistrate in America de Sud si Centrala au avansat cu 34%.
Profitul operational al companiei a crescut cu 19%, pana la 574,8 miliarde de yeni. Compania si-a reconfirmat tinta privitoare la profitul pe intregul an, de 1,55 mii de miliarde de yeni, desi a declarat ca doreste sa o depaseasca. In acelasi timp, compania si-a mentinut neschimbata proiectia legata de volumul vanzarilor de automobile pe plan global in intregul an, la 8,47 milioane de unitati.
"Dorim sa ne depasim tintele. Nu cred ca tendinta de crestere a profiturilor se va opri aici", a declarat Takeshi Suzuki, senior managing director in cadrul Toyota.
Cresterea castigurilor Toyota contrasteaza cu rezultatele inregistrate de compania rivala Nissan Motor, al treilea mare producator de automobile al Japoniei. Saptamana trecuta, Carlos Ghosn, directorul Nissan a raportat o scadere cu 23% a profitului net, pana la 104,4 miliarde de yeni pe fondul unui declin al vanzarilor de automobile. Compania si-a redus tinta legata de profitul pe intregul an cu 12%, ceea ce a generat cel mai semnificativ declin al actiunilor sale din ultimii peste cinci ani.
"Toyota isi va depasi cu siguranta proiectiile privitoare la rezultatele pe intregul an", a declarat Koji Endo, analist in cadrul Credit Suisse Group.
Toyota ar putea devansa GM, castigand titlul de cel mai mare producator de automobile al lumii, chiar in acest an. Vanzarile globale ale GM au scazut pana la un nivel de aproximativ 9,09 milioane de automobile anul trecut, de la 9,17 milioane in 2005.
Vanzarile realizate de Toyota in 2006 au consemnat o crestere de 8% pana la 8,8 milioane unitati, compania anticipand vanzari de 9,34 mil. automobile in 2007. In 2008, Toyota se asteapta ca vanzarile Toyota Group, care include Hino Motors si Daihatsu, sa atinga 9,8 milioane de unitati.
In 2007, Toyota se asteapta ca vanzarile sale de automobile sa avanseze in SUA cu 6% pana la 2,68 milioane de unitati, vanzarile realizate in Europa urmand sa creasca cu 13% pana la 1,12 milioane.
Fluctuatiile valutare au impulsionat castigurile companiei cu 30 miliarde de yeni in trimestrul trei. Yenul s-a depreciat cu aproximativ 0,5% in raport cu dolarul si cu 8,2% in raport cu moneda euro in trimestrul cuprins intre lunile octombrie-decembrie comparativ cu perioada similara a anului anterior.
Profitului operational anual al Toyota i se adauga aproximativ 35 miliarde de yeni la fiecare yen pe care moneda japoneza il pierde in raport cu dolarul si 5 miliarde de yeni in raport cu euro, conform lui Suzuki.
Saptamana trecuta, Honda a anuntat o crestere de 9 procente a profitului net obtinut in trimestrul al treilea, pana la 144,8 miliarde de yeni pe baza vanzarilor realizate pe pietele externe si a deprecierii yenului.
Actiunile Toyota au crescut cu 1,79% pana la 7.960 yeni la bursa din Tokio.
Actiunile companiei au castigat 28% in ultimele 12 luni, comparativ cu 40% in cazul GM si 2,7% in cazul Ford. Compania are o valoare de piata de aproximativ 237 de miliarde de dolari, de aproape 13 ori mai mult decat GM.
Cota detinuta de Toyota din piata americana a crescut cu 2,1 puncte pana la 15,4% in 2006, pe baza vanzarilor modelelor Corolla si Prius.


Rezultatele Toyota

A inregistrat un profit record pe fondul deprecierii yenului si numarului mai mare de modele Camry si Corolla vandute
Doreste sa-si depaseasca tinta privitoare la profitul pe intregul an, de 1,55 mii de miliarde de yeni
Si-a mentinut neschimbata tinta privitoare la vanzari, la 8,47 milioane de unitati
Vanzarile de automobile au avansat cu 9% pana la 2,16 milioane de unitati pe fondul unei cresteri cu 19% a vanzarilor din America de Nord si cu 24% in Europa
Profitul net a crescut cu 7,3% pana la 426,8 mld. yeni (3,55 mld. dolari), comparativ cu 397,5 miliarde de yeni in perioada similara a anului anterior

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels


AFACERI DE LA ZERO