Business Internaţional

Traficul feroviar în zona producerii accidentului din Italia era dirijat prin telefon

Traficul feroviar în zona producerii accidentului din...

Autor: Mihai Draghici

13.07.2016, 16:24 508

Sistemul feroviar gestionat de statul italian are o lungime de 16.000 de kilometri, din care 9.000 de kilometri sunt segmente cu o singură linie.

Accidentul produs marţi, soldat cu 27 de morţi, a avut loc pe un segment cu o singură linie, pe care trenurile circulau în mod alternativ.

Presa italiană notează că, în pofida progreselor tehnologice, sistemul de dirijare a traficului în această zonă se făcea prin telefon. Practic, controlorii de trafic feroviar discutau prin telefon şi stabileau trecerea trenurilor în mod alternativ. Pe unele segmente feroviare există sisteme care pot bloca trecerea unui tren dacă senzorii depistează că se pot întâlni două garnuturi feroviare. Nu este clar dacă în această zonă era montat un astfel de sistem sau de ce nu funcţiona.

"Traficul era coordonat prin telefon, ca acum 100 de ani", observă publicaţia BlitzQuotidiano.

"În mod clar, unul dintre cele două trenuri nu ar fi trebuit să fie acolo în acel moment", a explicat Giancarlo Conticchio, coordonatorul investigaţiei.

Două trenuri s-au lovit frontal, marţi la prânz, în zona Ruvo-Corato, în regiunea italiană Puglia, la periferia oraşului Bari. Accidentul a avut loc pe un segment feroviar cu o singură linie. Bilanţul victimelor este de 23 de morţi şi 50 de răniţi. Alte patru persoane sunt dispărute.

Procuratura din orăşelul Trani a declanşat o anchetă privind omor multiplu din culpă şi vătămări corporale multiple din culpă, principala ipoteză fiind cea a unei erori umane.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO