Business Internaţional

Tragedia feroviară din Spania: motivul accidentului, relatat de El Pais

Tragedia feroviară din Spania: motivul accidentului,...

Autor: Gaidau Ion

26.07.2013, 14:52 4056

Accidentul soldat cu 80 de morţi s-a produs în timp ce trenul care venea de la Madrid a făcut un viraj pe o porţiune foarte scurtă de drum, la aproximativ patru kilometri de gara din Santiago de Compostela.

Trenul circula la acel moment pe o linie de mare viteză, dar, în locul producerii accidentului, viteza era limitată la 80 de kilometri pe oră.

"Sistemul de alertă a căii ferate s-a declanşat în momentul în care a reperat că Francisco Jose Garzon Amo, mecanicul locomotivei, circula cu 190 de kilometri pe oră în timp ce nu ar fi trebuit să depăşească 80", scrie vineri El Pais, care a publicat cu o zi înainte fragmente dintr-o conversaţie prin radio între mecanicul locomotivei şi gară chiar înainte şi după producerea accidentului.

"Alarma, aşa cum a recunoscut şi mecanicul, s-a aprins pe tabloul de bord şi el a încercat să frâneze, fără să poată împiedica tragedia", adaugă publicaţia.

Mecanicul de locomotivă, în vârstă de 52 de ani, lucrează de peste 30 de ani la Renfe, compania publică a căilor ferate spaniole, şi conduce trenuri începând din 2000. O scurtă înregistrare video difuzată joi pe Internet arată un tren sosind cu viteză mare, pe căi ferate libere, angajându-se într-o curbă, după care vagoanele din partea de mijloc a garniturii ies de şine, antrenând răsturnarea locomotivei.

Rănit uşor în accident, bărbatul a fost plasat sub supravegherea poliţiei la spital şi urmează să fie audiat în curând de către anchetatori.

"Ar trebui să merg cu 80 şi am 190", a spus mecanicul de locomotivă, potrivit înregistrării comunicării radio care, potrivit El Pais, a fost transmisă judecătorului însărcinat cu ancheta.

Segmentul feroviar pe care mergea trenul este echipat cu sistemul european de reducere automată a vitezei excesive, numit ERTMS (Sistemul European de Gestionare a Traficului Feroviar), dar acesta "nu era instalat" în acel loc, a explicat joi Juan Jesus Garcia Fraile, secretarul general al sindicatului spaniol al mecanicilor de locomotivă.

Sistemul funcţionabil pe acest tronson este ASFA (Anunţarea Semnalelor şi Frânare Automată), care controlează în special respectarea semnalizărilor, ceea ce face sistemul "puţin mai dependent de factorul uman", a adăugat el.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO