Business Internaţional

Vanzarile grupului Sainsbury au scazut din nou

14.01.2005, 00:00 27



Grupul Sainsbury, al treilea mare retailer din Marea Britanie in domeniul alimentar, a declarat ca vanzarile trimestriale ale companiei au scazut, deoarece consumatorii au preferat magazinele Tesco si Asda, informeaza Bloomberg.



Vanzarile magazinelor Sainsbury din Marea Britanie s-au redus cu 1,2 procente in al treilea trimestru fiscal, incheiat pe 1 ianuarie, a comunicat purtatorul de cuvant al companiei. Scaderea este comparabila cu cea de 1,1% din trimestrul al doilea, dupa ce in primul trimestru vanzarile au scazut cu 0,6 procente.



Presedintele executiv al Sainsbury, Justin King, a redus un sfert din locurile de munca, a inchis o parte din magazine si a injumatatit dividendele, in incercarea de a mari profitul si de a recastiga clientii. Grupul londonez a inregistrat primele pierderi din istorie in luna noiembrie 2004 si si-a vazut diminuata cota pe piata alimentara britanica, piata care ajunge la 150 de miliarde de euro pe an. Cota de piata a Sainsbury a scazut in al treilea trimestru la 15,9%, fata de 16,3% anul trecut. In aceeasi perioada, Tesco si-a majorat cota de piata de la 26,6% la 29%.



"Al treilea trimestru a fost asemanator cu al doilea, deci compania ar trebui sa fie multumita ca situatia nu s-a inrautatit", a declarat Iain McDonald, analist la Numis Securities in Liverpool. "Acesta ar putea fi primul semn al revenirii grupului."



King incearca sa extinda gamele premium ale grupului pentru a diferentia Sainsbury de competitori. De asemenea, el a redus pretul la 6.000 de produse, pentru a atrage clienti si a recrutat manageri noi, printre care Mike Coupe, fostul director comercial al Asda. Prin aceste masuri, King vizeaza majorarea vanzarilor companiei cu 3,3 miliarde de euro in urmatorii trei ani.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO