Business Internaţional

Wal-Mart vrea sa se extinda pe pietele emergente

19.06.2008, 19:36 17

Wal-Mart, cea mai mare companie de retail la nivel mondial, a anuntat ca va intra intr-o etapa de expansiune pe pietele emergente, pe masura ce piata americana devine tot mai saturata, titreaza Financial Times.
Wal-Mart a anuntat ca doreste sa intre pe piata de retailer din Rusia si pe cele din jurul acesteia, iar de anul viitor compania americana va intra pe piata de profil din India, in asociatie cu o companie locala, Bharti Enterprises.
Wal-Mart este deja prezenta in 13 tari, vanzarile din afara Statelor Unite reprezentand aproximativ 26% din totalul vanzarilor de anul trecut ale companiei.
Operatiunile Wal-Mart pe pietele internationale inregistreaza o rata de crestere mai mare decat cea a magazinelor din Statele Unite, care din cauza maturizarii pietei de retail au inceput sa stagneze.
Pentru a-si putea sustine planurile de expansiune pe pietele internationale, compania americana si-a perfectionat in ultimii doi ani metoda de intrare pe piata si cea de evaluare a potentialului de crestere a pietei, astfel incat sa evite esecurile de genul celor de la inceputul anilor '90.
Cresterea din ultima perioada pe piata americana a fost supervizata de catre Mike Duke, vicepresedintele Wal-Mart, care in sepetembrie 2005 a preluat conducerea operatiunilor internationale ale companiei.
La putina vreme dupa ce Duke a ajuns la conducerea operatiunilor internationale, a luat hotararea de a retrage Wal-Mart de pe piata din Germania si Coreea de Sud, singurele retrageri ale companiei americane de la inceputul anilor '90 si pana in prezent, de pe pietele internationale.
"Dupa ce am observat mai atent pietele pe care eram prezenti, mi-am dat seama ca nu ar mai trebui sa activam pe piete care aduc profit scontat de catre actionari", a apreciat Duke.
Fiind tentati sa inregistreze profituri cat mai mari, actionarii Wal-Mart au insistat ca lantul de retail sa inceapa sa activeze pe pietele emergente din American Latina, Canada sau China.
In Japonia insa, compania americana incearca sa readuca pe profit retailerul Seiyu, pe care doreste sa-l achizitioneze pana la sfarsitul acestui an. In 2007, compania japoneza de retail a inregistrat pierderi de peste 193 mil. dolari (124,6 mil.euro).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO