Dan Ivan, directorul general al Actavis România, una dintre primele 20 de companii de pe piaţa farmaceutică locală, spune că de anul trecut a început dezvoltarea prezenţei pe segmentul medicamentelor fără prescripţie medicală (OTC-uri, over the counter), care în prezent au ajuns la o pondere de aproape 15% în cifra de afaceri.
Focusarea pe OTC-uri face parte din direcţia pe care compania, care anual realizează un rulaj de aproximativ 50 mil. euro, o implementează în ultimii trei ani şi care a vizat orientarea către retail, în condiţiile în care anterior era preponderant prezentă în spitale.
„Distribuţie în retail am început abia în 2012 pentru că până atunci vindeam direct în farmacii (…) Una dintre provocările noastre în ultimii trei ani a fost schimbăm modelul de business şi imaginea companiei. Modelul de business l-am schimbat din temelie şi cred că am reuşit să surmontăm intratul atât de târziu pe piaţă. Acum portofoliul (de retail – n.red.) înseamnă sistem nervos central, cardiovascular şi respirator (…) Partea a doua a acestei refocusări a constituit-o de anul trecut o concentrare pe OTC“, a spus Dan Ivan.