Companii

Actyon, SUV-ul adaptat offroad-ului urban

Actyon, SUV-ul  adaptat offroad-ului urban

Actyon se diferentiaza prin prezenta reductorului

05.11.2007, 01:54 20

Aspectul mai mult decat original al SUV-ului compact Ssangyong Actyon, importat pe piata locala de catre Autoitalia, este la prima vedere singura diferenta care evidentiaza automobilul de concurentele din gama.
Designul, diferit si de cel al modelelor din gama, reuseste sa intoarca destul de multe capete insa pentru diferite motive. Unii o critica pentru amestecul de idei al conceptiei, altii o admira pentru noutate. Totul se rezuma insa la practicitate, dovedita si in oras cat si pe trasee inpracticabile cu o masina de clasa compacta.
Din dorinta de a imbina comoditatea cu performantele pentru off road, inginerii constructorului coreean au pus la un loc designul de hatchbach, evident, in special in cazul hayonului au ridicat caroseria pe roti cu diametrul de 18 inch si au pus sub capota un motor diesel de doi litri cu o putere de 141 de cai. In cazul variantei testate, cu transmisie automata, puterea motorului nu este insa valorificata la maximum fiind necesare perioade de crestere a turatiei pentru a obtine un demaraj acceptabil.
Aspectul demarajului, de altfel mai putin important in cazul unui automobil de teren, este recompensat de reductorul actionat electronic si de sistemul HDC care permite coborarea controlata a pantelor dificile fara actionarea pedalei de frana. Sistemele de siguranta sunt completate de clasicele ESP (electronic stabilty control), ABS si ASR.
La capitolul confort sunt de mentionat ca aspecte pozitive pozitia lejera la condus si setarea suspensiilor, potrivita pentru teren accidentat, dar prea slaba pentru itinerare urbane. Pe parcursul testului am observat un ruliu deranjant in viraje, datorat axei rigide de pe puntea spate.
Spatiul de incarcare standard de 321 de litri este destul de redus pentru un automobil din clasa sa, dar poate fi usor extins la mai mult de 1.600 de litri prin plierea scaunelor spate. Un al dezavantaj a fost constatat si la nivelul platformei de incarcare, destul de inalta pentru un acces rapid si facil.
Luand in considerare preturile principalilor concurenti directi precum Hyundai Tucson, Actyon se afla usor in inferioritate deoarece pretul de baza porneste pentru piata romaneasca de la 22.550 de euro cu TVA inclusa pentru modelul doar cu tractiune posterioara si trece de 30.000 de euro pentru varianta de top cu tractiune integrala si echipata cu pachetul de dotari business.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO