Companii

Adezivii si detergentii urca afacerile Henkel la 78 mil. euro

24.02.2006, 21:14 76

Compania de bunuri de larg consum si adezivi Henkel si-a continuat tendinta ascendenta de anul trecut, inregistrand o crestere de 20% in lei a cifrei de afaceri in 2005 pana la 283 mil. lei (78,1 mil. euro), potrivit reprezentantilor companiei.

In euro, rata de crestere a afacerilor a fost de 30%.

"Cresterea se datoreaza evolutiei tuturor diviziilor Henkel in anul 2005. Cele mai bune performante prin prisma volumului de vanzari l-au inregistrat Henkel Bautechnik, divizia Detergenti si divizia Tehnologii/Loctite", a declarat Liviu Sfrija, presedintele Henkel Romania.

Filiala din Romania a producatorului german a detergentilor Persil si a deodorantelor Fa a avut in 2004 o cifra de afaceri de 55,8 mil. euro.

Divizia de adezivi, Henkel Bautechnik Romania, a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de 27 de milioane de euro, in crestere cu circa 55% fata de anul precedent. Evolutia s-a datorat inaugurarii celei de-a treia fabrici Ceresit din Romania, ce a necesitat o investitie de 3,5 milioane de euro.

Henkel Bautechnik Romania a intrat pe piata in 1999 si a investit pana in prezent peste 10 mil. euro in Romania. Pe langa fabrica deschisa anul trecut, Henkel Bautechnik detine din 2000 o fabrica de adezivi si din 2004 o unitate de productie a amorselor si tencuielilor, ambele in Pantelimon.

Vanzarile de adezivi pentru placari ceramice Ceresit au cea mai mare pondere in cifra de afaceri a companiei, acestea fiind anul trecut cu 60% mai mari decat in 2004. Pe piata detergentilor de rufe, Henkel vinde in Romania Persil, Perwoll, Rex, avandu-i ca si concurenti pe rivalul american Procter & Gamble (Ariel, Tide, Bonux) si cel anglo-olandez Unilever (Dero, Omo). "Cea mai importanta evolutie a avut-o brandul Perwoll care, puternic sustinut prin investitii media si promotii, a reusit sa isi dubleze vanzarile in 2005", a spus Sfrija. Marca Pur a companiei Henkel este lider pe piata produselor de curatat vase cu o cota de piata de 42%, conform unui studiu realizat de compania de studii de piata Gfk. Principali concurenti ai detergentului de vase Pur sunt Axion (Colgate-Palmolive) si Fairy (P&G). Henkel mai vinde in Romania produse de curatat toaleta Bref, detergentii de geamuri Clin si inalbitorii Silan.

Henkel Romania face parte din compania Henkel Central and Eastern Europe (Henkel CEE) cu sediul la Viena, care este o divizie regionala a grupului de origine germana Henkel. Activ in peste 125 de tari, grupul Henkel a inregistrat vanzari de 10,592 miliarde de euro in 2004.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO