Companii

Afaceri in scadere pentru Favior-Vidra Orastie

08.03.2005, 00:00 288

Cresterea cererii pentru blanurile sintetice la nivel european, precum si deprecierea dolarului au afectat negativ afacerile companiei Favior-Vidra Orastie, unul dintre cei mai importanti producatori autohtoni de articole din blana naturala.



Societatea a realizat anul trecut o cifra de afaceri de 2,3 mil. euro, cu 40% mai putin decat in anul anterior.



"Caderea brusca a dolarului a afectat in mod dramatic exporturile la nivel mondial. Clientii nostri din Italia exportau produsele in SUA, iar dupa deprecierea dolarului valoarea exporturilor a scazut", a declarat pentru ZF Transilvania Nicolae Stanciu, directorul general. El a adaugat ca un alt factor care a determinat aceasta evolutie a fost schimbarea tendintelor in moda europeana, prin cresterea vanzarilor pe segmentul produselor din materiale sintetice.



Pentru a preintampina aparitia unor probleme similare si in acest an, Favior s-a reorientat catre alte piete externe, trimitand deja oferte de colaborare unor firme din Canada sau Ucraina. "Estimam pentru acest an o crestere a capacitatii de productie si a volumului de export la articolele de blanarie, dar si la semifabricatele din piei de ovine, actiuni ce speram sa fie concretizate prin atingerea unei cifre de afaceri de 2,6 mil. euro si a unui volum de export de peste 1,3 mil. euro", a mai spus Stanciu.



Anul trecut, Favior-Vidra a realizat exporturi de 1,1 mil. euro. "In 2004, exportul a reprezentat 50% din vanzarile companiei, in conditiile in care anii trecuti, contractele din strainatate realizau 75% din cifra noastra de afaceri", a mai spus managerul firmei. Compania are ca actionari Asociatia PAS "Favior", care detine 48,66%, si alte persoane fizice. transilvania@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO