Companii

Afaceri incepute de pe bancile facultatii din pasiune pentru accesoriile realizate manual

Afaceri incepute de pe bancile facultatii din pasiune pentru accesoriile realizate manual

George Apreutesei, proprietarul Edora: Voiam ceva diferit, ceva care sa ramana pe buzele clientilor. In lipsa unui buget pentru a angaja o agentie de branding, m-am descurcat singur si chiar foarte bine, optand pentru numele de Edora.

30.10.2008, 15:39 387

Un student la Telecomunicatii in ultimul an este proprietarul companiei de accesorii hand-made Firma cu Pitici, infiintata in acest an. "Am ales aceasta afacere pentru ca are o reteta simpla: investitie initiala nu foarte mare, talent si rabdare cat cuprinde, garnisita cu publicitate dupa buget", a spus el.

Ideea afacerii i-a venit dupa o excursie la Miercurea Ciuc, unde a vizitat un magazin de echipamente cu ajutorul carora se confectionau accesorii. Intors in Bucuresti, nu a gasit un magazin similar.
"A durat cateva luni pana am cules informatii despre confectionarea si producerea de accesorii. Asa ca am facut inca o excursie la Miercurea Ciuc si m-am aprovizionat cu cele necesare", a precizat el.
Experienta in vanzari a fost unul dintre atuurile lui. In primul an de facultate, a lucrat ca vanzator la o firma care comercializa martisoare si brose.
"Acolo am luat primele si cele mai importante lectii de marketing, pentru ca am interactionat direct cu clientul. Am invatat ca cea mai buna reclama o face un client multumit", a explicat el.
In ceea ce priveste talentul creatorului, tanarul antreprenor nu s-a prea incadrat in standarde: "Prima pereche confectionata de mine aducea mai degraba a doi magneti de frigider decat a cercei".
Acest lucru l-a determinat sa-i lase pe prietenii lui cu care lucreaza in companie sa se ocupe de productie, iar el se ocupa cu partea de promovare si comercializarea produselor.
Preturile accesoriilor, disponibile pe site-ul care comercializeaza toate produsele firmei, variaza intre 5 si 18 lei, in functie de durata producerii accesoriilor.
"Vreau ca pretul accesoriilor sa fie accesibil pentru clienti. Secretul (daca se poate numi secret) este sa castigi din volumul vanzarilor avand produse de calitate", a mentionat el.
Tinerii sunt principalii clienti ai accesoriilor produse de Firma cu Pitici, deoarece apreciaza "produsele ecologice si accesoriile nonconformiste".
Materialul folosit cu preponderenta la confectionarea cerceilor si colierelor se numeste fimo, un clei polimeric asemanator plastilinei, disponibil in diverse culori. Pe langa acesta, "piticii" mai utilizeaza vopsele acrilice, lacuri, agatatori si margele.
Cu o investitie initiala de circa 55 de euro (200 de lei) pentru achizitionarea de pasta de modelat, agatatori si margelute, firma de accesorii hand-made estimeaza o marja de profit de 40-50% in primul an de functionare.
Fluturasi, frunzulite, buburuze, Ying-Yang, halvita, stelute, ezoterici, arlechini, mayasi, boabe de cafea, zmeurica, mere sunt doar cateva dintre modelele fanteziste ale cerceilor hand-made. Cel mai bine vandute sunt modelele buburuze si boabe de cafea. La numai 23 de ani, antreprenorul intentioneaza sa-si mareasca gama de produse la peste 500 de modele. Mai mult, accesoriile produse de "pitici" se vor putea gasi in curand si in magazinele din zona Universitate.
Un alt antreprenor, George Apreutesei a infiintat firma de bijuterii si accesorii Edora in anul 2006. Imediat dupa terminarea facultatii, a vrut sa-si deschida o afacere proprie in care sa imbine, dupa cum spune, "abilitatile de bun organizator cu pasiunea pentru frumos".
Gama variata de cercei, coliere, bratari si pandantive se vinde printr-un magazin virtual, dar nu in mod exclusiv. Materialele folosite pentru confectionarea accesoriilor sunt argintul si pietrele semipretioase.
Antreprenorul mai colaboreaza cu cateva magazine de specialitate din tara, prin care isi vinde produsele.
Unul dintre principalele obstacole intampinate la inceput a fost chiar gasirea unui nume pentru firma. "Voiam ceva diferit, ceva care sa ramana pe buzele clientilor. In lipsa unui buget pentru a angaja o agentie de branding, m-am descurcat singur si chiar foarte bine, optand pentru numele de Edora" , a spus el.
Refuzand colaborarea cu un asociat, George Apreutesei a incercat sa isi creeze legaturi puternice cu partenerii de afaceri. Dupa ce si-a gasit furnizorii de materiale, un sediu pentru creatie si, bineinteles, clientii, a inceput sa dezvolte afacerea. Un lucru foarte important l-a reprezentat promovarea magazinului virtual.
Daca initial promovarea s-a facut numai prin internet, acum incearca sa se bazeze pe o promovare mai sustinuta prin campanii de marketing.
Sfatul pe care il da fondatorul magazinului online tinerilor intreprinzatori este sa aiba un scop precis si sa nu se demotiveze in momentele dificile. "Sa muncesti mult. Restul vine de la sine", a afirmat directorul firmei de bijuterii si accesorii Edora.
Preturile bijuteriilor produse de Edora variaza intre 14,99 lei si 129,99 lei. "Avand in vedere ca suntem producatori si ca vindem fara intermediari prin magazinul online, preturile sunt mai accesibile", a spus el.
Panurile de viitor includ extinderea afacerii si pe piata externa, intrucat clientii, cu precadere femei intre 20 si 50 de ani din mediul urban, sunt foarte receptivi la oferta de bijuterii a firmei.
Concurenta de pe piata online de accesorii este destul de mare, activand un numar important de companii.
"Diferentierea se bazeaza pe o promovare si o prezentare buna, dar si pe un raport calitate/ pret optim", a spus el.
Conform datelor de pe site-ul Ministerului de Finante, compania Edora a inregistrat o cifra de afaceri de aproximativ 2.000 de euro in 2007, de aproape 40 de ori mai mare fata de cea din 2006.
 
 
Firma cu Pitici
  • Investitie initiala: 55 de euro in materialele de productie
  • Preturi: intre 5 si 18 lei
  • Marja de profit: 40-50 %
  • Materiale folosite: fimo, un clei polimeric asemanator plastilinei, vopsele acrilice, lacuri, agatatori si margele.
  • Clienti: femei cu varsta cuprinsa intre 10 si 45 de ani
  • Modalitati de promovare: publicitate online, flyere
  • Are propriul magazin virtual, dar colaboreaza si cu magazinele din zona Universitatii din Bucuresti
 
Edora
 
  • Preturile produselor: intre 15 lei si 130 lei
  • Materiale folosite: argint, pietre semipretioase
  • Clienti: femei intre 20 si 50 de ani din mediul urban
  • Modalitati de promovare: internet, campanii de marketing
  • Are propriul magazin virtual si colaboreaza cu magazine de specialitate din tara
 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO