Companii

Afaceri mai mari pentru Loulis dupa fuziune

17.11.2005, 19:18 21

Compania Loulis Romania, unul dintre cei mai importanti jucatori din industria de morarit si panificatie, a realizat in primele noua luni ale anului o cifra de afaceri de 29,1 milioane de euro (105,5 milioane de lei), cu 70% mai mare comparativ cu afacerile din perioada similara a anului trecut.

Cresterea afacerilor Loulis Romania a avut loc in contextul in care Moara Loulis si Mopan Targu - Mures au fuzionat la inceputul acestui an, noua companie fiind in continuare listata la Bursa de Valori Bucuresti.

Mopan Targu-Mures era deja listata pe Bursa inainte de fuziune, fiind tranzactionata sub simbolul MPN. Actiunile companiei rezultate dupa fuziune se tranzactioneaza sub acelasi simbol.

Reprezentantii companiei nu au putut fi contactati pentru a oferi comentarii suplimentare pe marginea acestor rezultate.

La finalul lunii septembrie, Loulis Romania contabiliza o pierdere de 0,55 milioane de euro (2,1 milioane de lei), in scadere usoara cu 4% fata de pierderea aferenta primelor noua luni ale anului trecut.

Compania a inregistrat din activitatea de exploatare o pierdere de 0,3 milioane de euro (1,2 milioane de lei), fata de o pierdere de 0,4 milioane de euro (1,7 milioane de lei) raportata dupa primele trei trimestre din 2004.

Oficialii companiei au explicat ca rentabilitatea societatii a fost afectata negativ de costurile de restructurare in urma fuziunii, dar ca se asteapta la o imbunatatire a rezultatelor financiare pana la sfarsitul anului.

Loulis a inregistrat pierdere si dupa primul semestru al anului, rezultat motivat si prin scaderea preturilor in corelatie cu costurile de achizitie la materiile prime. Scaderea pretului cerealelor a condus si la scaderea pretului fainii, cu influenta directa asupra veniturilor companiei, in conditiile in care mai mult de jumatate din acestea provin din activitatea de morarit, potrivit conducerii companiei. Compania a definitivat in prima parte a anului o investitie de un milion de euro intr-o linie de productie a aluaturilor congelate, cu o capacitate de productie de 10 tone/24 de ore, care nu va fi exploatata in intregime decat in momentul cresterii pietei. Intr-o prima faza, produsele congelate se vor adresa doar propriei retele de retail, dar in viitor vor fi produse si pentru alti comercianti.

Grupul Loulis a intrat in 1998 pe piata romaneasca, ulterior achizitionand doua companii din industria locala de morarit si panificatie - Titan Bucuresti si Mopan Targu-Mures. Cea mai mare parte a acestor investitii a mers in construirea unui nou complex de morarit si panificatie, la Cernica, langa Bucuresti.

Investitiile Loulis la nivel local depasesc 80 de milioane de euro.

Intrarea in Romania a facut parte din politica de expansiune a grupului, care in ultimii ani a cautat sa aiba o pozitie cat mai activa in Balcani. Potrivit datelor furnizate de Loulis, compania a devenit liderul pietei de morarit din Balcani, cu o cota de piata de peste 20%. In Romania, grupul are circa 1.000 angajati si detine o retea proprie de retail, Family, care cuprinde 30 de magazine in Bucuresti si 10 in Targu-Mures. Portofoliul de produse al grupului cuprinde marcile St. George Mills, Belforno, Riva, Fortza si Family.

Grupul Loulis a realizat in 2004 in Romania o cifra de afaceri de 50,2 milioane de euro, in crestere cu 25% fata de 2003. Pentru acest an, oficialii companiei estimau o cifra de afaceri de 45 de milioane de euro.

Actionarii grupului sunt Loulis International Foods Enterprises Ltd. si fondul de investitii Global Finance.

Principalii competitori in Romania ai Loulis sunt Vel Pitar Ramnicu Valcea, Dobrogea Grup Constanta, Ravoca Com Agro Pan Vaslui si Pan Group Craiova.

Actiunile Loulis sunt listate la Bursa de Valori, ultima tranzactie cu aceste titluri derulandu-se la pretul de 0,31 lei/actiune. La acest pret, capitalizarea bursiera a companiei este de 23,5 milioane de euro. catalin.ciocan@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO