Companii

Afacerile Procter&Gamble in Romania totalizeaza 550 de milioane de euro

27.04.2007, 18:58 69

Cele patru companii controlate de gigantul american al bunurilor de larg consum Procter&Gamble au realizat anul trecut o cifra de afaceri cumulata de 547,6 mil. euro si un profit total de 46 mil. euro brut. Valoarea afacerilor Procter&Gamble in Romania a crescut cu o medie de 10% in moneda nationala comparativ cu anul precedent, potrivit datelor financiare furnizate de companie.
"Rezultatele inregistrate in 2006, cat si cresterile constante de circa 10% din ultimii ani se datoreaza catorva factori, printre care mediul economic stabil, insotit de o crestere constanta a puterii de cumparare a consumatorilor romani", spun reprezentantii Procter&Gamble.
Procter & Gamble activeaza pe piata romaneasca pe segmentul detergentilor (cu marci ca Ariel, Tide, Ace), al produselor de ingrijire personala (cu marci ca Pantene, Head&Shoulders), dar si cu marcile care au apartinut companiei Gillette (Gillette, Braun, Duracell, Oral-B), care a fost integrata in Procter&Gamble Distribution anul trecut, ca urmare a unei preluari la nivel international.
Potrivit unor declaratii anterioare ale directorului general al companiei, Jose Medran, cresterile aferente anului 2006 au variat de la un segment la altul intre marje de 7% si 15%.
P&G este prezenta in Romania prin 4 entitati, care acopera un spectru larg de activitati, de la productia efectiva, la activitati de marketing si de distributie.
Procter&Gamble Marketing Romania, care se ocupa de coordonarea activitatilor de marketing pentru Romania si alte 7 state din regiune, a avut un aport de circa 198 mil. euro la afacerile companiei, in timp ce Procter&Gamble Distribution, care coordoneaza distributia produselor companiei pe teritoriul Romaniei, a realizat circa 50% din afacerile consolidate.
Detergenti SA, compania care realizeaza productia de detergenti si produse de albire a rufelor in fabrica pe care P&G o detine la Timisoara, a realizat o cifra de afaceri de 7,3 mil. euro, iar Procter&Gamble Materials Management, care administreaza furnizarea de materie prima pentru detergenti, a contribuit cu circa 63 mil. euro la cifra de afaceri totala.
Ca prioritati pentru anul in curs, reprezentantii P&G au mentionat cresterea investitiei in fabrica de detergenti si in Centrul de Distributie de la Timisoara, care asigura o mare parte din nevoile regiunii, incluzand tari din Europa Centrala si de Est, atat prin marirea capacitatii de productie, cat si prin extinderea lor.
Marja de crestere a pietei locale de produse de ingrijire a locuintei a fost estimata de Euromonitor la 12% pentru urmatorii cinci ani, cea mai mare rata din estul Europei.
Companiile de bunuri nealimentare de pe piata locala au inregistrat anul trecut marje de crestere apropiate de ritmul pietei de 10% pana la 15%, potrivit primelor estimari. Printre concurentii P&G pe piata locala se numara Unilever, Henkel, Colgate-Palmolive sau Beiersdorf.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO