Companii

Agricover mizeaza pe cei 3.000 de fermieri pentru a atinge afaceri de 120 mil. €

30.03.2010, 23:10 77

Grupul Agricover, unul dintre cei mai importanti comercianti deproduse agricole, care desfasoara si activitati de productie asemintelor si servicii de distributie agricola, mizeaza pe venituride 120 mil. euro (483 mil. lei), in crestere cu 25% fata de2009.
Compania a raportat anul trecut o cifra de afaceri de 96 mil. euro(peste 402 mil. lei), in crestere cu 20% in lei, compania avandparteneriate cu 3.000 de ferme.
"Conceptul pe care il aplicam «one-stop-shop», prin care leasiguram clientilor nostri inputuri (seminte, ingrasaminte sipesticide), finantarea fermelor, servicii conexe de transport,depozitare si valorificarea recoltelor, functioneaza foarte bine siatrage din ce in ce mai multi fermieri si reprezentanti aiindustriei procesatoare, in conditiile in care anul trecut am avutin portofoliu 2.800 de exploatatii agricole, in crestere cu 23%", asubliniat Robert Arsene, directorul general al Agricover.
Acesti factori conduc la estimari pozitive si in ceea ce privesteprofitul asteptat de grup in acest an, de 4 mil. euro (16,4 mil.lei), dupa ce in 2009 compania a castigat 3 mil. euro (12,6 mil.euro).
Conceptul businessului Agricover, ramas pe plus si intr-un an decriza financiara, s-a diferentiat de cel al competitorilor saidirecti, Cargill, Alfred C. Toepfer, Glencore Protein si Pioneer,jucatori care impreuna ruleaza peste un miliard de euro.
Compania a plusat astfel pe relatia cu micii fermieri, ajungand sale furnizeze inputuri, sa le acorde credite celor care nu au avutfinantare pentru inceperea lucrarilor si consultanta, urmand caproductia acestora sa fie depozitata in silozurile companiei, careau o capacitate de 720.000 de tone si ulterior valorificata inindustria alimentara catre marii comercianti internationali sau laexport.
Lipsa de comunicare dintre micii fermieri si industria alimentara afost intotdeauna considerata o piedica in ceea ce priveste creareaunui business integrat si prin urmare rentabil. De cele mai multeori micii fermieri nu au spatii de depozitare si sunt nevoiti savanda produsele foarte ieftin imediat dupa recoltare si nu potajunge la marile companii, fie ele comerciantii agricoli, fieprocesatori, din lipsa de bani sau din cauza cantitatilor miciproduse.
Dintre diviziile si companiile care fac parte din grupul Agricover,cea mai mare crestere a cifrei de afaceri, de 8,5 mil. euro (36mil. lei), a inregistrat-o Agricover Cereale, care a ajuns in 2009la 56,7 mil. euro (238,2 mil. lei), ca urmare a cresterii volumuluicerealelor vandute.
Si distributia de inputuri pentru agricultura (seminte,ingrasaminte, produse fito- sanitare) a contribuit anul trecut cu33,4 mil. euro (140,4 mil. lei), ca urmare a dezvoltarii numaruluide clienti si a volumelor duble de ingrasaminte vandute comparativcu anul precedent.
Prin Agricover Credit IFN, divizie prin care compania acordafinantare fermierilor, Agricover a acordat credite de capital delucru in valoare de circa 30 de milioane de euro (123,5 milioane delei) fata de 15,6 milioane de euro (57,5 milioane de lei) in 2008,anul lansarii acestui serviciu pe piata locala.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO