Companii

Albalact: Ne pregatim sa concuram cu branduri internationale

21.09.2005, 17:33 24

Compania Albalact din judetul Alba, unul dintre cei mai importanti jucatori din industria produselor lactate, a anuntat ca va investi anul viitor 5 milioane de euro in constructia unei noi fabrici de procesare a laptelui in apropiere de Alba-Iulia.

"Noua fabrica va dubla capacitatea actuala de productie, care va ajunge la 200.000 de de litri de lapte procesati zilnic, in urma investitiei", a declarat Raul Ciurtin, presedinte si actionar majoritar al Albalact.

Ciurtin a precizat ca detaliile privind costurile exacte ale noului centru de productie si modalitatile de finantare nu sunt inca finalizate, insa productia poate incepe la 10 luni de la demararea constructiei fabricii.

"Ne pregatim sa concuram dupa 2007 pe o piata pe care vor patrunde si alte branduri internationale", a mai spus Raul Ciurtin.

Producatorul din judetul Alba nu este interesat doar de investitii in productie.

Pornind cu o pozitie modesta pe piata lactatelor din Romania, Albalact a inceput sa fie cunoscuta dupa lansarea brandului Fulga, care a determinat anul trecut si o dublare a vanzarilor companiei. Astfel, de la o cifra de afaceri de 6,4 milioane de euro in 2003, compania a ajuns anul trecut la 11 milioane de euro si mizeaza in acest an pe o crestere de cel putin 60% a vanzarilor, pana la 16 milioane de euro.

In acest context, conducerea Albalact a inceput in luna ianuarie un proces de rebranding, care se va incheia in primavara anului viitor.

"Albalact nu era un nume pe piata romaneasca, iar dupa rezultatele inregistrate de Fulga ne-am dat seama ca brandul este un element cheie pentru evolutia unei companii", a precizat Ciurtin.

El a adaugat ca marca Albalact va fi pozitionata pe segmentul popular.

Procesul de rebranding a inceput in luna ianuarie si a fost orientat catre constructia brandului extern.

"S-a refacut strategia portofoliului de branduri si s-au redesenat toate produsele companiei", a spus Aneta Bogdan, managing partner al companiei Brandient, consultantul care a realizat noua strategie de marketing de la Albalact.

Bogdan a mai spus ca activitatile de branding intern vor incepe in luna octombrie si vor fi parte dintr-un proces de management al schimbarii.

Societatea Albalact, infiintata in 1990, a fost privatizata in 1999, Ciurtin fiind actionarul majoritar.

Pe piata laptelui, compania concureaza cu Friesland, Danone, LaDorna, si Campina (intrata in parteneriat cu Covalact Sfantu Gheorghe) si Hochland.

Piata laptelui se ridica anual la 5 miliarde de litri din care doar 1,2 miliarde de litri sunt procesati in industria de profil, alte circa 2 miliarde de litri fiind vandute direct in piete fara sa fie pasteurizate.

Romania a negociat in relatia cu UE o cota de productie de 3,3 miliarde de litri, din care numai 1,2 miliarde de litri urmeaza sa fie procesati in industria de profil.

Jucatorii din piata produselor lactate se asteapta ca, dupa momentul aderarii Romaniei la Uniunea Europeana, numarul marilor jucatori sa creasca.

Deja, nume mari din piata europeana de profil - Lactalis si Yoplait din Franta si Tnuva din Israel -

si-au anuntat intentia de a intra pe piata locala, fie prin achizitii, fie prin construirea de facilitati de productie de la zero. dana.ciriperu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO