Companii

Alexandrion: Am gresit in comunicarea pentru Kreskova. Acum o repozitionam

09.05.2005, 20:15 154

Producatorul de bauturi alcoolice Alexandrion Group a demarat o campanie de repozitionare pe piata a marcii de vodca Kreskova, incercand sa doboare pozitia de lider a principalului sau concurent, Stalinskaya detinuta de Prodal ?"94 Bucuresti.

"Cred ca la inceput (n.r. - in urma cu doi ani) am gresit in comunicarea pentru acest brand. Acum incercam sa repozitionam Kreskova. Vrem sa devenim lideri si pe segmentul de bauturi albe dupa ce am reusit sa devenim liderul pietei de brandy", spune Nawaf Salameh, presedintele si unul dintre actionarii Alexandrion Group. Kreskova a fost repozitionata in segmentul mediu al pietei.

Salameh nu a dorit sa faca publica suma care va fi investita in acest an in promovarea marcii Kreskova.

"Investitia este nelimitata. Pe de alta parte, vom lansa pe piata Kreskova in diferite ambalaje si cu diferite arome", spune Salameh.

Alexandrion Group a investit in 2003 3,3 milioane de euro (rate card) in promovarea marcii Kreskova. Kreskova s-a situat in 2003, conform datelor Alfa Cont Mediawatch, pe primul loc in top 10 investitii in branduri de bauturi spirtoase. In anul urmator, Kreskova nu a mai aparut in acest top.

Alexandrion Group a preluat anul trecut SAB Radauti, o fabrica de bauturi naturale si alcoolice, dupa ce in anul precedent a cumparat o alta fabrica similara din Iasi, care apartinea unui investitor grec, cunoscuta pentru marca Alexander.

Compania mai detine in portofoliu marcile de vodca Saber si Cod Zero.

"Vom lansa in curand vodca Saber pe piata elena, acolo unde exista o industrie turistica foarte buna. De altfel, avem cereri la export pentru mai multe marci de vodca si in masura in care exporturile cresc, vom putea sustine pe piata interna un produs cu un pret cat mai bun", sustine Salameh. El s-a aratat extrem de nemultumit de recenta masura a Executivului de a majora accizele pentru bauturile spirtoase, afirmand ca a fost o masura pripita.

"Alexandrion Group este pregatit pentru momentul aderarii la UE si pentru competitia care va aparea atunci pe piata. Din nefericire, Romania a devenit deja o tara second hand pentru bauturile Çno nameÈ si foarte ieftine din Europa", spune Salameh. Alexandrion Group a anuntat recent ca intentioneaza sa atinga, in acest an, exporturi de aproape 25 de milioane de euro pentru a contracara efectele negative pe care le vor avea asupra pietei interne marirea accizelor de la 280 la 450 euro/hectolitru de alcool pur.

"Autoritatile s-au grabit la aceasta majorare a accizelor si s-au grabit sa ne puna in competitie directa cu producatorii din UE. Eu am devenit mai intai om de afaceri in UE - Grecia - si dupa aceea am venit in Romania. Autoritatile ar trebui sa protejeze producatorii locali prin impunerea de taxe vamale si o acciza mai mare pentru bauturile importate", spune Salameh.

Alexandrion Group a avut in 2003 o cifra de afaceri de 60 de milioane de euro cu afaceri in industria bauturilor spirtoase si a materialelor de constructii.

Marirea accizei anul trecut de la 150 la 280 euro/hectolitru de alcool pur a dus la scaderea cotelor de piata ale unor jucatori, la inchiderea capacitatilor de productie si vanzarea unor branduri, la repozitionarea brandurilor pe un segment inferior al pietei sau chiar la schimbarea gradatiei bauturilor, unele marci de vodca fiind transformate in bauturi spirtoase.

Alexandrion Group este o afacere dezvoltata de un grup de investitori greci.

Consumul total de bauturi spirtoase din Romania a fost estimat, pentru anul trecut, de Garant, organizatie din care fac parte cei mai mari jucatori din industrie, la un miliard de euro, din care doar jumatate este reprezentat de piata legala.

stelian.negrea@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO