Alin Ursu, Angelli: Tot ce pierdem pe intern castigam la export

28 oct 2009 Autor: Ioana David

Alin Ursu, Angelli: Tot ce pierdem pe intern castigam la export

Vezi galeria foto Alin Ursu, administrator al companiei Angelli Spumante & Aperitive: Avantajul nostru este ca din cauza crizei toate firmele private au coborat preturile. Costurile cu logistica au scazut dupa ce transportatorii si-au scazut tarifele in medie cu 20%.

Alin Ursu, administrator al companiei Angelli Spumante & Aperitive, spune ca pentru urmatorii cinci ani bugetul producatorului de spumante este construit pe o crestere anuala de 5-7%, dupa ce in ultimii sapte ani avansul a fost de 10-12%.

"Anul viitor vrem sa acoperim pierderea de 10% pe care am bugetat-o la intern in 2009 si sa ajungem la nivelul anului 2008 (pe piata interna- n.red.). Daca adaugam si exportul, vom avea o crestere a afacerilor", a spus Ursu intr-un interviu acordat ZF.

Compania, care in februarie si-a schimbat numele din Astese Production in Angelli Spumante & Aperitive, a inregistrat in primele noua luni ale acestui an o scadere de 10% a vanzarilor pe piata interna, pe fondul diminuarii stocurilor la unii distribuitori "din cauza situatiei actuale".

"Punctul nostru forte in momentul de fata este exportul. Daca anul trecut la sfarsitul lunii septembrie aveam 120.000 de unitati vandute extern, acum avem 580.000 de sticle", mai spune Ursu.

Exporturi de peste un milion de sticle

Volumul exporturilor din primele trei trimestre l-a depasit pe cel de anul trecut cand compania a livrat la extern 300.000 de sticle. Pentru anul acesta, estimarile arata ca Angelii ar putea exporta peste un milion de sticle.

Din punctul de vedere al valorii, livrarile externe au adus firmei circa jumatate de milion de euro anul trecut, iar in 2009 ar putea genera 1,6-1,7 mil. euro. Cu toate acestea, ponderea exporturilor se mentine redusa, de numai 8%, procentul urmand sa creasca in urmatorii ani la peste 10%.

"Tot ce pierdem pe intern castigam la export. Livram in Ungaria, Italia, Spania, Grecia, Letonia, dar avem niste contacte si cu SUA, unde nu am inceput inca livrarile", mai spune Ursu.

Cu toate acestea, cea mai importanta perioada pentru companie ca de altfel pentru majoritatea producatorilor de bauturi, este ultimul trimestru al anului. "Daca in lunile nomale vindem 400.000 -500.000 de unitati, in lunile acestea facem 1 milion sau 1,5 milioane de sticle. Este perioada decisiva", explica Ursu.

In cadrul Angelli lucreaza 120 de angajati, dintre care 70 in vanzari. Ursu spune ca nu au existat disponibilizari. Angelli lucreaza cu retelele internationale prezente pe piata locala si are aproximativ 55 de distribuitori la nivel national.

Reduceri de costuri, dar profit in scadere

In ceea ce priveste reducerea costurilor, Ursu afirma ca tarifele au fost negociate cu toti producatorii privati.

"Avantajul nostru este ca din cauza crizei toate firmele private au coborat preturile. Costurile cu logistica au scazut dupa ce transportatorii si-au scazut tarifele in medie cu 20%", a mai spus Ursu.

Pe langa productia interna, compania este activa si prin importuri de la firmele din grupul Henkell & Co din care face parte. Seful Angelli mai spune ca si costurile internationale de transport au scazut. Daca inainte plateau 2.000 de euro pe un transport, acum platesc 1.400 de euro.

"In momentul in care a intervenit criza au venit alti transportatori cu oferte mai bune si am putut alege", a continuat Ursu. De asemenea, Angelli si-a schimbat firma de furnizare a energiei. Noul furnizor vinde energie cu 30% mai ieftina potrivit lui Ursu, care nu a dezvaluit insa numele furnizorului. Reduceri de costuri obtinute in acest fel nu au compensat cresterea pretului la sticla. Contractele pentru achizitia sticlelor Angelli sunt negociate la nivel international de catre grup, astfel ca acestea sunt aduse din import. Chiar si in conditiile cresterilor de preturi, Ursu spune ca pretul la sticla de import este sub nivelul pretului oferit in Romania.

Afectati de variatiile cursului valutar

Angelli va ramane pe profit in acest an, conform estimarilor administratorului, care insa va fi mai mic comparativ cu 2008. Potrivit datelor de la Registrul Comertului, Angelli Spumante & Aperitive a avut anul trecut o cifra de afaceri de 18,9 mil. euro si un profit de 3 mil. euro. " Cea mai mare lovitura pe care o primim este diferenta de curs valutar. Foarte multe lucruri sunt legate de euro", explica Ursu.

"Aproape" in fiecare an, Angelli a operat doua majorari de pret din cauza cursului valutar si a accizelor. Marirea accizelor care se prefigureaza pentru luna ianuarie va determina o majorare a preturilor in portofoliul Angelli cu circa 6-7%.

Ursu spune ca prioritatea sa anul acesta a fost mentinerea cotei de piata. Pe piata de spumante, Angelli are o cota de 70%, principalul concurent fiind Zarea.

Decizia de schimbare a numelui in Angelli Spumante & Aperitive este parte a strategiei grupului Henkell & Co, grup care detine firma din Romania. In fiecare tara firma ia numele brandului cel mai puternic.

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 29.10.2009

Intră în comunitatea Facebook Ziarul Financiar, locul unde ziarul vorbeşte cu tine
Cuvinte cheie:
Alin Ursu
, Angelli Spumante & Aperitive
Vizualizari:
Printeaza
Intră în comunitatea Facebook Ziarul Financiar, locul unde ziarul vorbeşte cu tine
vreaupresedinte.ro
vreaupresedinte.ro
Inchide