Companii

Altex a vandut de 300 mil. euro, cu 30% mai mult

Altex a vandut de 300 mil. euro, cu 30% mai mult

Click pentru imaginea intreaga

01.02.2008, 20:11 26

Altex, cel mai mare retailer de produse electronice, electrocasnice si IT&C de pe piata locala, a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de peste 300 de milioane de euro, depasind astfel target-ul initial.
"Anul trecut am avut o cifra de afaceri de peste 300 de milioane de euro, potrivit rezultatelor preliminare. Nu pot spune exact cu cat am depasit aceasta valoare", a spus Adrian Urda, directorul executiv al Altex.
Rezultatele preliminare pentru 2007 sunt cu circa 30% mai ridicate fata de anul precedent. Retailerul raportase, dupa primele trei trimestre ale anului trecut, afaceri de 189,4 milioane de euro, in ultimul trimestru vanzarile depasind practic nivelul de 110 milioane de euro.
Totodata, in 2007 retailer-ul a trecut pe profit, dupa pierderile de aproape patru milioane de euro din 2006.
"Am inregistrat un profit operational de 10 milioane de euro", a afirma Urda. Rezultatele din 2007, peste bugetul initial, ii incurajeaza pe reprezentantii companiei sa revizuiasca in crestere si estimarile avansate pentru acest an, respectiv 350 de milioane de euro pentru acest an.
"Cresterile mari din luna ianuarie, precum si rezultatele din 2008 se vor baza atat pe dezvoltarea intensiva a companiei, cat si pe cea extensiva. Vom deschide un numar mai mare de magazine, iar vanzarile la anumite categorii de produse vor avea un ritm de crestere ridicat", a spus Urda, care considera ca LCD-urile, plasmele si alte produse IT vor inregistra un avans mai important al vanzarilor in acest an.
Compania, controlata de omul de afaceri Dan Ostahie, opereaza reteaua Media Galaxy, care include 16 magazine cu suprafete de vanzare de mari dimensiuni, si aproximativ 80 de unitati Altex, Altex Megastore si Digit'Up. Magazinele Altex sunt specializate pe comertul produselor electronice si electrocasnice pe suprafete medii si mici, iar reteaua Digit'Up comercializeaza produse si servicii IT si GSM, precum si aparatura foto-video. Suprafata totala a magazinelor Altex este de aproximativ 100.000 de metri patrati, potrivit lui Urda.
Retailerul va urma in acest an un ritm accelerat de extindere, printre proiectele anuntate fiind deschiderea a patru Media Galaxy la Braila, Iasi, Suceava si Bacau, in cadrul unor parcuri de retail.
Principalii concurenti ai Altex pe piata de electronice si electrocasnice sunt Flamingo, care a raportat pentru anul trecut afaceri de 171 de milioane de euro si Domo, care estima pentru 2007 un rulaj de 200 de milioane de euro. Practic, piata a fost anul trecut intr-o perioada de revenire, dupa stagnarea din 2006. In anii urmatori retailerii clasici nu se vor mai lupta doar intre ei, ci si cu companiile de comert on-line, care castiga teren pe piata.
"Cu siguranta ne vom orienta si asupra comertului on-line si vom aduce imbunatatiri", a precizat Urda.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO