Companii

Andrei Haret lasa vanzarile Timisoreana pentru a conduce un business de 180 mil. euro in Ungaria

Andrei Haret lasa vanzarile Timisoreana pentru a conduce un business de 180 mil. euro in Ungaria
17.05.2010, 23:34 295

El va deveni astfel primul manager roman din cadrul UrsusBreweries care conduce o subsidiara a SABMiller (Dreher Breweries)si cel mai tanar director general al unei companii europenedetinuta de producatorul de bere africano-american.

"Am fost anuntat in urma cu aproximativ doua saptamani deposibilitatea de a prelua aceasta functie si am acceptat deoareceaceasta promovare este in linie cu planurile mele de dezvoltareprofesionala", a declarat pentru Ziarul Financiar Andrei Haret, 39de ani.

Haret il va inlocui pe Gary Whitlie, 53 de ani, britanicul carede la inceputul lunii iunie va prelua conducerea Ursus Breweriesdupa mai putin de doi ani de la numirea in pozitia de directorgeneral al Dreher Breweries.

Absolvent al Facultatii de matematica din cadrul UniversitatiiBucuresti si al Facultatii de finante, banci si asigurari dincadrul ASE, Haret lucreaza in cadrul producatorului de bere UrsusBreweries de sapte ani, perioada in care a ocupat atat functiile devicepresedinte al departamentului de finante si IT, cat si pe ceade vicepresedinte al departamentului de vanzari si distributieUrsus Breweries (circa patru ani). In ultimele luni, Haret a fostpresedinte interimar al producatorului brandurilor Timisoreana siUrsus, in urma retragerii din functie a lui Stephan Maria Weber lainceputul acestui an.

"Este un caz tipic de programare si dezvoltare a unui angajat incadrul unei multinationale. In 2006 mi s-a oferit pozitia devicepresedinte al departamentului de vanzari si distributie pentruca grupul a vrut sa vada cum ma comport intr-un alt mediu decat celpe care il stapanesc, departamentul financiar, iar in urmarezultatelor din ultimii patru ani am primit aceasta promovare",spune managerul Ursus Breweries.

Astfel, de la inceputul lunii iulie, Haret va prelua conducereaproducatorului de bere Dreher Breweries, companie care in 2008 arulat afaceri de 182 de milioane de euro cu peste 700 de angajatiin urma vanzarilor de 2,3 milioane de hectolitri realizate inunitatea de productie a grupului din Budapesta.

In Romania, Haret a coordonat in ultimii ani vanzarile unuibusiness de peste 300 de milioane de euro, cu patru unitati deproductie, peste 1.700 de angajati si o productie care depasesteanual cinci milioane de hectolitri. Mangerul sustine ca cea maimare realizare a sa ca vicepresedinte de vanzari si distributie alUrsus Breweries a fost faptul ca a facut parte din echipa care aridicat compania din pozitia a treia in piata in mai 2006, inpozitia de lider de piata in iunie 2009, potrivit datelor companieide cercetare a pietei MEMRB citate de Haret.

"Aportul meu la aceasta realizare a fost acordarea unei cotesemnificativ mai mari de interes canalului off-premise, respectivretailului, in conditiile in care Ursus Breweries era o companiemajoritar orientata catre segmentul HoReCa (n. red. - hoteluri,restaurante, cafenele). Am simtit faptul ca retailul se va dezvoltaputernic si am facut o schimbare de strategie. In plus, incontextul acestei mutari am reusit sa ne mentinem rezultatele peon-premise (n. red. -HoReCa)", a explicat managerul UrsusBreweries.

Singurul lucru pe care l-ar face diferit daca ar putea da timpulinapoi ar fi sa grabeasca schimbarea structurii organizationale devanzari cu circa sase luni mai devreme decat a facut-o atunci canda regandit strategia de vanzari a Ursus Breweries.

"Cand inca nu eram la SAB visul meu a fost sa devin directorfinanciar la o multinationala. Un sef de-al meu mi-a zis ca dacavreau sa ajung director financiar, trebuie sa ma comport ca undirector financiar. De aceea, am cautat sa invat de la toti din jursi intotdeauna imi puneam intrebarea cum ar reactiona un directorfinanciar in situatia data", afirma el. Ulterior, din prima luna incare a devenit director financiar, Haret spune ca a inceput sagandeasca la pasul urmator, respectiv pozitia de directorgeneral.

Vicepresedintele Ursus Breweries recunoaste ca in prezent nucunoaste foarte multe despre compania pe care va incepe sa ocoordoneze in aproximativ doua luni, dar sustine ca preluareafilialei ungare reprezinta o provocare de care multi manageri ardori sa aiba parte. "Piata ungara este foarte competitiva, desieste mai mica decat cea a Romaniei, deoarece principalii treijucatori SABMiller, Heineken si StarBev au cote de piata relativegale", afirma Haret, completand ca in Ungaria sunt realizatevanzari anuale de aproximativ sapte milioane de hectolitri fata depeste 17 milioane de hectolitri cat a fost piata locala a berii in2009.

El nu este insa strain de viata de expat. Inainte de a firecrutat de SABMiller, in 2003, Haret a lucrat timp de doi ani caarea finance manager - marketing operations al subsidiarei BritishAmerican Tobacco (BAT) din Orientul Mijlociu, cu sediul in Dubai,dupa cinci ani petrecuti in departamentul financiar al filialeilocale a producatorului de tigarete Kent.

Managerul se va muta in Ungaria impreuna cu familia in catevaluni, de aceea sustine ca se va intoarce in Romania dupafinalizarea mandatului din Ungaria doar daca va exista ooportunitate in linie cu aspiratiile sale profesionale. "In primulrand vreau sa cunosc businessul din Ungaria."

Ce business preia Andrei Haret

Dreher Breweries

  • Cifra de afaceri*: 182 mil. euro
  • Berarii: 1(Budapesta)
  • Productie anuala*: 2,3 mil. hectolitri
  • Branduri: Dreher, Arany Ászok, Köbányai Kozel, Hofbraü München,Pilsner Urquel, Miller, HB Weissbier (ultimele trei importate)
  • Cota de piata: aproximativ 30%
  • Angajati: 708

*datele sunt la nivelul anului 2008

Sursa: compania

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO