Companii

Angst preseaza pe extinderea retelei pentru a-si mari cifra de afaceri

18.05.2005, 19:37 23

Producatorul din industria preparatelor din carne Angst Ro a raportat pentru primul trimestru o crestere a cifrei de afaceri cu aproape 70%, pana la 8 milioane de euro, pe fondul unor vanzari in crestere in reteaua proprie de magazine formata din 21 de unitati.

"Cifra de afaceri a grupului este in crestere cu 68% fata de aceeasi perioada a anului trecut, insa 9,1% reprezinta deprecierea euro, diferenta fiind acoperita in proportie de 40% de cresterea magazinelor proprii, iar 19% de restul clientilor. La crestere au contribuit foarte mult dezvoltarea produselor vegetale si a semipreparatelor, dar si restul produselor traditionale", spune Stefan Padure, directorul de vanzari al Angst Ro Bucuresti.

Compania estimeaza pentru acest an o crestere a cifrei de afaceri cu 30% fata de anul anterior, pana la 40 de milioane de euro. "Desi profitul este, procentual, sub nivelul anului trecut, ca valoare absoluta a inregistrat o crestere fata de anul trecut", spune Stefan Padure.

Angst produce preparate din carne de porc, vita si pasare, precum si carne proaspata. Compania a lansat de curand pe piata peste si fructe de mare importate din Vietnam, care sunt vandute deocamdata doar prin intermediul retelei proprii de magazine, dar care vor fi lansate si pe reteaua HoReCa.

Compania detine in acest moment 21 de magazine, din care 18 in Bucuresti, doua in Buftea si unul in Sinaia si intentioneaza sa mai deschida alte zece anul acesta. "Am deschis deja un nou magazin in Bucuresti si avem semnate contracte pentru inca trei pana in acest moment", spune Stefan Padure.

Investitia medie pentru deschiderea unui magazin se ridica la 120.000 de euro. Stefan Padure nu a dorit sa dezvaluie locatiile unde vor fi amplasate noile magazine ale companiei, insa actionarii acesteia au luat in discutie anul trecut posibilitatea extinderii mai accentuate in afara Bucurestiului. "Reteaua noastra de magazine contribuie foarte mult la cresterea notorietatii brandului nostru, avand astfel intreg circuitul produselor, pana la consumatorul final de la care putem prelucra mai departe informatiile in ceea ce priveste gusturile si preferintele", sustine Padure.

Angst Ro deruleaza un program de finantare Sapard in valoare de 1,5 milioane de euro pentru modernizarea facilitatilor de productie si alinierea acestora la standardele UE. Cele doua facilitati de productie ale companiei sunt amplasate la Buftea si Sinaia.

Anul trecut, compania s-a lansat si pe piata de lactate, in urma unor investitii realizate in parteneriat cu firme din tara si asociati din strainatate de peste 2,5 milioane de euro, prin care a preluat doua fabrici de lactate din judetul Teleorman. Romania a negociat cu UE o cota de productie anuala la lapte de 3 miliarde de litri, dar, in acest moment, industria de profil proceseaza aproximativ 1,2 miliarde de litri.

Principalii jucatori pe piata produselor lactate sunt Danone, LaDorna, Campina, Hochland, Albalact si Frieland. Angst a anuntat ca va investi alte circa 1,5 milioane de euro in zootehnie.

Firma poarta numele principalului actionar elvetian, Urs Angst, descendent al familiei care a fondat compania Metzgerei Angst AG, cu sediul la Zurich.

Principalii concurenti ai Angst sunt Cris-Tim, Aldis Calarasi, Principal Construct, Tabco-Campofrio si Kosarom Pascani. Piata preparatelor si semipreparatelor din carne s-a ridicat anul trecut la circa 300 de milioane de euro. Piata este foarte fragmentata, fiind impartita intre aproape 2.500 de jucatori. stelian.negrea@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO