Companii

Antreprenorii care au construit branduri lider în mai puţin de două decenii: Noi am fost haiduci şi am mers mai departe când alţii au obosit

Antreprenorii care au construit branduri lider în mai...

Autor: Cristina Roşca

14.12.2013, 20:03 905
Branduri precumRCS-RDS,  Altex sau Mobexpert au reuşit să ajungă pe primul loc pe pieţele pe care activează şi să obţină afaceri de sute de milioane de euro, deşi au în spate o istorie de doar 15-20 de ani şi au fost create de la zero de antreprenori locali. În momentul în care unii dintre cei mai mari antreprenori români s-au apucat să îşi construiască afacerile noţiunea de brand sau branding era la fel de străină precum cea de plan de business sau de capitalism.
 
WikiZF: Profilul companiei RCS-RDS
 
Mulţi dintre ei spun că au învăţat totul din mers, iar businessul este ca un munte pe care odată ce te-ai apucat să îl urci nu te mai opreşti.
 
„Businessul l-am construit pas cu pas pentru că o afacere este ca un munte sau ca o scară care te atrage. Odată ce ai ajuns la jumătate nu te mai opreşti. E normal să te gândeşti că dacă ai putea să o iei de la capăt, cu informaţiile pe care le ai acum, ai face un milion de lucruri diferit“, spune omul de afaceri Dan Şucu, antreprenorul care a pus în 1993 bazele businessului Mobexpert, ajuns astăzi la afaceri de 114,5 mil. euro.
 
El explică însă că deşi ai putea evita o serie de greşeli luând-o de la capăt, cu siguranţă ai face altele noi. „Cred că avantajul nostru în acest business a fost că am mers mai departe în timp ce alţii au obosit.“
 
Dan Şucu îşi aminteşte că a pus bazele Mobexpert în 1993, brandul fiind ales la întâmplare. Iniţial el optase pentru numele Expert însă unul dintre angajaţii săi de la divizia juridică i-au spus că este prea scurt şi nu îl va putea înregistra. Mai mult, numele trebuie să cuprindă şi ceva din activitatea firmei, astfel că numele a devenit Mobexpert.
 
 
„Numele a fost ales la întâmplare, însă construcţia brandului per ansamblu am făcut-o împreună cu o agenţie de publicitate. La vremea aceea apăreau primele agenţii şi deşi eram cu toţii la început, ezitanţi, am bâjbâit şi am mers mai departe“, îşi aminteşte antre­prenorul.
 

Citiţi mai multe detalii aici

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 13.12.2013

ZF Corporate este serviciul specializat de ştiri cu plată al Ziarului Financiar. Pentru a putea citi aceste ştiri trebuie să vă abonaţi la ZF Corporate sau la unul din cele 12 fluxuri ale sale, profilate pe sectoare de activitate (Bănci, Retail, Imobiliare şi altele). Detalii de abonare la ZF Corporate: Alexandru Matei (tel. fix: 0318.256.286, tel. mobil: 0766.606.994) sau trimiteţi un email cu datele dumneavoastră de contact prin care solicitaţi informaţii şi abonare la adresa alexandru.matei@zf.ro sau stefan.paraschiv@m.ro. Veţi fi contactat în maximum o oră.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO