„Am observat că antreprenorii români preferă să vândă şi să o ia apoi de la capăt mai degrabă decât dezvolte un business şi să îl transforme într-un jucător regional, spre exemplu. Pentru un antreprenor acesta poate fi un moment bun pentru a face exit. Bani în piaţă sunt, iar investitorii caută proiecte în care să investească“, spunea recent Bruno Leroy, avocat asociat fondator al cabinetului Leroy şi Asociaţii.
Casa de avocatură a oferit consultanţă pentru gigantul Lactalis în preluarea afacerii antreprenoriale Albalact, liderul pieţei de lactate din România. Leroy şi Asociaţii a lucrat şi cu gigantul francez Yves Rocher în momentul în care a preluat franciza magazinelor cu acelaşi nume de la antreprenorul local Alexandru Răbâncă într-o tranzacţie de câteva milioane de euro.
Piaţa locală de fuziuni şi achiziţii trece printr-un moment bun, în care atât investitorii strategici cât şi cei financiari sunt interesaţi să îşi pună România pe hartă. În această perioadă, antreprenorii locali, oamenii de afaceri care timp de circa două decenii au dezvoltat unele dintre cele mai cunoscute businessuri locale, analizează exitul. Unii au făcut deja pasul acesta.